Co dziesiąty polski singiel codziennie robi zakupy online

10.11.2017

Single szczególnie cenią sobie wygodny styl życia, dlatego zakupy online są dla nich najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. 92% singli deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy w internecie. 86% z nich za najważniejszą cechę zakupów online uznaje fakt, że można je zrobić w dowolnym momencie, np. w nocy lub w weekend – wynika z badania firmy PayU.

Według danych GUS z 2015 roku w Polsce żyje aż 7 milionów singli, to prawie co piąty dorosły Polak. Czy istnieje rynek singli i czy rzeczywiście stanowią oni odrębną, dającą się scharakteryzować grupę konsumentów? Czy rekompensują sobie zakupami życie w pojedynkę? Aby podjąć próbę odpowiedzi na te pytania, PayU, popularny dostawca płatności internetowych, w październiku br. przeprowadził badanie wśród internautów robiących zakupy online. Wynika z niego, że zwyczaje zakupowe singli niewiele różnią się od osób pozostających w związkach.

– Zalety zakupów online są w równym stopniu doceniane przez singli, jak i osoby w związkach i posiadające rodzinę. W przypadku obydwu tych grup są wypadkową ich dochodów oraz stylu życia. Z pewnością jednak w grupie osób żyjących w pojedynkę widoczne jest zainteresowanie usługami i produktami dostosowanymi do ich potrzeb, np. zakupy małych objętości, zestawów, czy ofert wakacyjnych – mówi dr Patrycja Rudnicka, psycholog internetu.

Single szczególnie cenią sobie wygodny styl życia, dlatego zakupy online są dla nich najlepszym i najwygodniejszym rozwiązaniem. 92% singli deklaruje, że w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy w internecie. 86% z nich za najważniejszą cechę zakupów online uznaje fakt, że można je zrobić w dowolnym momencie, np. w nocy lub w weekend. Możliwość porównywania produktów i cen jednocześnie ceni 82% badanych, a 79% singli uważa, że w sieci częściej można złapać najlepszą okazję. Co dziesiąty singiel deklaruje, że robi zakupy online codziennie – wynika z badania firmy PayU.

Wbrew panującym stereotypom, single nie są bardziej rozrzutni. Miesięcznie na wszystkie zakupy w internecie wydają średnio 797 zł, to o 172 zł mniej niż osoby posiadające drugą połówkę.

W ostatnim półroczu single najczęściej kupowali przez internet odzież, buty i dodatki (52%), kosmetyki i perfumy (44%) książki, e-booki i audiobooki (36%). Okazuje się, że osoby żyjące w pojedynkę mniej chętnie gotują we własnej kuchni – 34% z przebadanej grupy zamówiło jedzenie z dostawą, podczas gdy tylko 28% w związkach deklaruje ten fakt. Single, częściej niż osoby w związkach, kupują online bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe, a także zamawiają przejazdy, np. taksówką.

– Współcześnie bycie singlem przestało być etykietką, której się wstydzimy, ma wręcz niezaprzeczalne zalety. Twórcy Dnia Singla wyraźnie eksploatują ten motyw. Oferowanie singlom unikalnych produktów i usług dostosowanych do ich możliwości szybkiego podejmowania decyzji, większej ilości czasu wolnego, który poświęcać można zarówno na rozrywkę, jak i rozwój osobisty, stanowi szansę dla biznesu. Na początek warto zacząć budować pozytywne skojarzenia i podkreślać unikalność produktów dla singli – pojedyncza porcja jest zwykle nieco droższa niż mega paka, ale w końcu jest „tylko dla ciebie”, singlu. – tłumaczy dr Rudnicka.

Najczęściej wybieraną metodą płatności przez singli są szybkie przelewy online – korzysta z nich aż 40% badanych. Chętnie korzystają oni też z płatności kartą – 30% badanych. Wśród sklepów najczęściej odwiedzanych przez singli są Allegro.pl (57%), Allegro.com (12,6%) i OLX.pl (10%). W dalszej kolejności wskazywano Zalando (7,4%) i Tesco.pl (4,6%). 8% singli deklaruje, że w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przynajmniej raz zrobili zakupy na AliExpress.

(10.11.2017 za portalspozywczy.pl)