Digitalizacja otwiera nowe możliwości działania

10.11.2017

– Nasz biznes jeszcze niedawno nie był w ogóle możliwy. To internet i digitalizacja handlu i całego społeczeństwa stworzyła nam możliwości realizacji – podkreślił Zbigniew Płuciennik, prezes zarządu On Demand Sp. z o.o., portal Szopi.pl podczas debaty „Digitalizacja handlu – tradycyjne formy handlu wobec wyzwań ery cyfrowej” na Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zbigniew Płuciennik mówił, że jego serwis pomaga kupić towary ze sklepów, które konsument zna. – Jesteśmy w pewnym sensie firmą logistyczną, jesteśmy także przedstawicielem klienta w sklepie. Dla niego wybieramy produkty i w razie konieczności bądź wątpliwości kontaktujemy się z nim – mówił Zbigniew Płuciennik. Dodał, że firma cały czas jest otwarta na kontakt z klientem, który ma możliwość oceny pracy shopera.

Zadaniem jego firmy jest przybliżenie sklepów, które już konsument zna. – W naszej ocenie obecny sposób zamawiania żywności przez internet, jest szalenie nie wygodny i trudny. Ta trudność wynika z praktycznie nieograniczonej ilości wolumenów. Konsument musi zapoznać się z opisem każdego produktu, który zamierza kupić, co jest bardzo czasochłonne. Jestem przekonany, że za kilka lat czeka nas na tym polu jakaś całkowita rewolucja – dodał prezes zarządu On Demand Sp. z o.o.

Zbigniew Płuciennik uważa, że Amazon czy Facebook nie zdominują rynku spożywczego, ale kiedyś mogą stać się znaczącym graczem.

(10.11.2017 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)