Kolejny dzień Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Phila Hogana w Arabii Saudyjskiej

10.11.2017

W czwartek, 9 listopada br., uczestnicy Misji Wysokiego Szczebla Komisarza Hogana do Arabii Saudyjskiej, w tym Daniel Dojlidko – kierownik ds. administracyjnych Polskiej Izby Mleka –uczestniczyli w wizytach studyjnych oraz spotkaniach z menedżerami największych sieci handlowych w Arabii Saudyjskiej. Spożycie mleka i produktów mlecznych w tym kraju rośnie bardzo szybko. Mając na uwadze bardzo szybki przyrost ludności, prognozy przewidują utrzymanie się tego trendu przez najbliższe lata. Udział w Misjach Wysokiego Szczebla możliwy jest dzięki sfinansowaniu z Funduszu Promocji Mleka.

Założenia rozwoju sieci handlowych mówią o podwojeniu ilości punktów sprzedaży w przeciągu 3-5 lat. Szczególnie duże zainteresowanie ze strony saudyjskich importerów dotyczy serów topionych i produktów proszkowanych. Jednak warto zaznaczyć, że na półkach sklepowych znajduje się wiele produktów świeżych, a menedżerowie sieci prognozują wzrost zainteresowania konsumentów tym asortymentem, chociażby ze względu na silny trend rozwoju sektora HoReCa.

Wartość polskiego eksportu mleczarskiego do Arabii Saudyjskiej w 2016 roku znacznie przekroczyła 100 mln złotych, plasując Arabię Saudyjską jako jednego z większych odbiorców naszych produktów spośród krajów trzecich (spoza UE). Kategoria sery i twarogi (0406) stanowiły aż 92% wartości polskiego eksportu mleczarskiego do tego azjatyckiego kraju. Głównym produktem eksportowym jest ser topiony. Polska jest jednym z największych eksporterów sera do Arabii Saudyjskiej spośród krajów Unii Europejskiej.

10 listopada br. delegacja uda się do stolicy Iranu – Teheranu. W sobotę, 11 listopada br., odbędzie się Forum Biznesowe „EU-Iran Agri-Food Business Forum” oraz liczne spotkania B2B, a w kolejnych dwóch dniach odbędą się wizyty w największych sieciach handlowych i zakładach produkcyjnych.

(10.11.2017 za izbamleka.pl)