Innowacja musi zaistnieć w świadomości klientów i znaleźć nabywców

10.11.2017

Czym jest innowacja? Nowy produkt może być innowacją, opakowanie, dodatek, nowy smak – jednak byłaby to zbyt krótka definicja. Moim zdaniem innowacją jest nowy produkt, który na trwałe zaistnieje w świadomości konsumentów i znajdzie nabywców – powiedział Tomasz Głasek, dyrektor handlowy, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy podczas debaty pt. Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych na FRSiH.

Zaznaczył, że szczególnie ten drugi warunek musi być spełniony, bo co jest warty produkt, którego nikt nie chce kupić.

– Można oprzeć się na licznych przykładach w mleczarstwie i na przykładzie OSM Piątnicy, które zostały opracowane w wprowadzone w ciągu ostatnich 20 lat gospodarki wolnorynkowej. Są to zarówno produkty opakowania jak i innowację zmieniające dotychczas znane produkty – mówił Tomasz Głasek.

– Z innowacji na skalę światową, z której jesteśmy szczególnie dumni jako firma, to wprowadzenie w 2005 roku na rynek polski twarogu w opakowaniu trwałym w formie klinka z opcją otwórz-zamknij. Do tego momentu, do 2005 roku, żadnej firmie mleczarskiej, razem z dostawami opakowań, nie udało się opracować żadnego podobnego rozwiązania. Twaróg, który znamy od pokoleń, najprostszy mleczarski produkt przetworzony i nagle okazało się, że można do niego wprowadzić rewolucyjną innowację w postaci nowego opakowania – powiedział dyrektor handlowy OSM Piątnica.

Zaznaczył, że spółdzielnia nadal stara się opracowywać i wprowadzać na rynek kolejne innowacje.

(10.11.2017 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)