Przyszłość handlu to nowe technologie, platformy e-commerce i omnichannel

05.01.2018

Rok 2017 był znaczący dla polskiej ekonomii, a czynnikiem stymulującym wzrost gospodarczy była po raz kolejny konsumpcja. Polscy klienci są coraz bardziej wymagający i świadomi swoich wyborów zakupowych, dlatego nasza branża poszukuje rozwiązań, które mogą zaspokoić ich rosnące oczekiwania. Przyszłość handlu to rozwój innowacyjności, wprowadzanie zaawansowanych technologii, platform e-commerce, omnichannel – informuje Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

– W nowym roku spodziewamy się podobnych kierunków rozwoju, choć na kształt branży w 2018 i kolejnych latach ogromny wpływ będą miały zmiany legislacyjne uchwalone przez Parlament lub będące jeszcze w toku prac – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji handlu i Dystrybucji.

Według POHiD na branżę handlu detalicznego w 2018 roku najbardziej wpłyną następujące zmiany w prawie: podatek galeriowy, wprowadzenie Systemu Teleinformatycznego Izby Rozliczeniowej (STIR) przeciw wyłudzeniom podatku VAT, możliwość publikowania informacji podatkowych ze złożonych deklaracji rocznych 4500 przedsiębiorstw, których wartość przychodu uzyskana w roku podatkowym przekroczy kwotę odpowiadającą równowartości 50 mln euro, prawo wodne, ustawa o opakowaniach, zaostrzenie przepisów dotyczących sprzedaży alkoholu, ustawa ograniczająca handel w niedziele, przepisy o ochronie danych osobowych, stawka minimalnego wynagrodzenia brutto, które wyniesie 2100 zł już od pierwszego roku pracy, rozliczenia z ZUS wg. nowych zasad, split payment, przeniesienie wewnątrz przedsiębiorstwa dla cudzoziemców spoza Unii, ułatwienia przy zatrudnianiu cudzoziemców do prac sezonowych oraz elektroniczne L4.

(05.01.2018 za portalspozywczy.pl, fot materiały prasowe)