Rynek serów notuje wzrosty ilościowe i wartościowe

08.01.2018

Rynek serów w Polsce w 2017 roku, zgodnie z danymi Nielsen, notuje znaczące wzrosty, zarówno w wymiarze wartości zanotowanych obrotów (+6% MAT Sep 2017 vs MAT Sep 2016 ), jak i wielkości konsumpcji (+2% MAT Sep 2017 vs MAT Sep 2016) – mówi Peter Knauer, dyrektor generalny w Hochland Polska.

Jak mówi, ten pozytywny trend w dużej mierze podyktowany jest wzrostem kategorii serów żółtych, których konsumpcja rośnie zarówno ilościowo (+7% MAT Sep 2017 vs MAT Sep 2016), jak i wartościowo (+10% MAT Sep 2017 vs MAT Sep 2016) zwiększając tym samym znaczenie kategorii do jednej trzeciej całego rynku sera. Znacząco rozwijają się także kategorie puszystych serków kremowych (wartościowo +8% MAT Sep 2017 vs MAT Sep 2016) oraz serów do wypieków (wartościowo +10% MAT Sep 2017 vs MAT Sep 2016).

– Warto również zauważyć, że nadal blisko 10% całego rynku stanowią sery topione, a inne kategorie, jak feta czy mozzarella sukcesywnie zyskują na znaczeniu – podkreśla Peter Knauer.

(08.01.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. Hochland)