Polacy najczęściej wybierają e-sklepy, które mają placówki stacjonarne

08.02.2018

Pomimo że najczęściej wskazywanym atutem zakupów spożywczych online jest szeroki
asortyment, o wyborze konkretnego e-sklepu przesądza przede wszystkim atrakcyjna cena, a następnie dwa elementy związane z usability: czytelność strony internetowej i atrakcyjne zdjęcia produktów. Polacy wybierają najczęściej te marki internetowych sklepów spożywczych, które mają swoje odpowiedniki w postaci sieci stacjonarnej, w tym ecarrefour.pl i e-piotripawel.pl. Natomiast najpopularniejszym sklepem, który nie ma sieci naziemnej, a jest dostępny tylko online, okazał się frisco.pl, zdobywając 1/3 głosów – wynika z raportu e-Izby i frisco.pl – supermarketu online zatytułowanego „E-grocery w Polsce – zakupy spożywcze online”.

40% kupujących w e-sklepach spożywczych mieszka w dużych miastach (powyżej 100 tys. mieszkańców). Z kolei na wsi ten sposób kupowania wybiera tylko 7% badanych.

Konsumenci e-kupujący produkty spożywcze od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37%). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co czwarty – na odpowiednie warunki przewożenia produktów.

Jak twierdzi ponad 1/3 badanych, dzięki zakupom spożywczym online oszczędzają pieniądze, a także mają więcej czasu dla bliskich (23%). Ponadto sprawiają, że 25% kupujących mniej
denerwuje się obowiązkiem zakupowym.

57% osób, które skorzystały z e-zakupów spożywczych deklaruje, że po pierwszym zakupie postanowiły go ponowić. Częściej na taką postawę wskazały kobiety (67%), a także osoby w grupie 25-34 lata oraz mieszkańcy dużych miast.

Za zakupy spożywcze online e-klienci płacą najczęściej kartą online (36%), albo przelewem online.

Świadczy to o dużym doświadczeniu zakupowym i otwartości tych klientów, ponieważ w polskim e-commerce duży udział ma wciąż grupa konsumentów płacących gotówką przy odbiorze.

(08.02.2018 za dlahandlu.pl)