Ograniczenie handlu w niedziele „kreatywnie” wpłynie na całą branżę

08.02.2018

W trendach na rok 2018 w branży handlu detalicznego najbardziej wybija się ten, który dotyczy tego, jak obejść ustawę zakazującą handlu w niedziele – mówi Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w firmie Melting Pot.

– W trendach na 2018 rok dotyczących handlu detalicznego można by pisać o rosnącej sile wegan, technologii wkraczającej coraz silniej do sieci retail, coraz ostrzejszych normach zawartości cukru w pożywieniu i jak to wpłynie na produkcję oraz wielu innych nowinkach – mówi Radosław Kaczmarek, strategy director & partner w firmie Melting Pot.

– Ale wydaje mi się, że w trendach na rok 2018 najbardziej wybija się ten, który dotyczy tego, jak obejść ustawę zakazującą handlu w niedziele. Pomijając już sam fakt i ocenę etyczną tego, że pierwszym działaniem wielu sieci handlowych było generowanie pomysłów jak ten zakaz – co prawda dziurawy – obejść – dodaje.

– Myślę, że ustawodawca jeszcze do końca nie wie, jak „kreatywnie” ten zakaz wpłynie na całą branżę i jakie trendy i rozwiązania wykreuje – mówi ekspert.

Tłumaczy, że konsumenci też jeszcze nie zdają sobie sprawy, co ich czeka za parę miesięcy, jakich nowych możliwości i odkryć dokonają sieci handlowe. – Potrzeba zawsze była matką wynalazków, a ta połączona z ulubionym powiedzeniem Gordona Gekko (to już czytelnikom zostawię do oceny, który z cytatów z filmu Wall Street tutaj najbardziej pasuje) zrodzi nam wiele ciekawych rozwiązań, o których będziemy pisać, komentując to, co się wydarzyło w retailu w 2018 roku – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

(08.02.2018 za portalspozywczy.pl, fot. PTWP)