Nowoczesny konsument szuka czystej etykiety

09.02.2018

W ubiegłym roku obserwowaliśmy spadek udziału margaryny w rynku, konsumenci wydają się coraz częściej wybierać czyste i naturalne produkty, a nie ma na to lepszego przykładu niż masło – powiedział Lev Rubinstein, odpowiedzialny za eksport produktów Valio na rynek Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

Jego zdaniem, na rynku polskim pojawia się również tendencja do wzbogacania produktów białkowych. W tej kategorii zarówno lokalni, jak i zagraniczni gracze stają się coraz bardziej widoczni na półkach supermarketów z odpowiednimi produktami.

– Na rynkach skandynawskich producenci żywności skupiają się na trendach związanych ze zdrowym stylem życia. Obserwujemy tam także jak różne koncepcje prozdrowotne, np. produkty z mniejszą ilością soli lub cukru, przyciągają uwagę zarówno konsumentów, jak i sprzedawców – mówi Lev Rubinstein.

– Ogólnie rzecz biorąc, nowoczesny konsument w Europie, szuka możliwie najbardziej „naturalnej etykiety” – puentuje.

(09.02.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. Valio)