Opakowanie musi zwrócić uwagę konsumenta, wywołać potrzebę zakupu

11.04.2018

– Opakowania w sektorze mleczarskim są uwarunkowane nie tylko panującymi trendami, ale w dużej mierze możliwościami technologicznymi linii pakujących i konfekcjonujących wyroby gotowe – mówi Joanna Kołodyńska, kierownik działu Marketingu OSM Łowicz.

Opakowania muszą często wytrzymywać działanie wysokich i niskich temperatur, muszą być odporne na zgniatanie, muszą spełniać wszystkie normy w zakresie barierowości, migracji, aseptyczności. A przy tym mają być także wygodne w użytkowaniu i atrakcyjne dla potencjalnych klientów

– Opakowanie to pierwszy element, z którym konsument ma kontakt. Musi zwrócić jego uwagę, przyciągnąć wzrok, wzbudzić pozytywne emocje, wywołać potrzebę zakupu. Producenci prześcigają się w szukaniu nowych, innowacyjnych rozwiązań. Jednak nawet najładniejsze opakowanie, jeśli nie będzie funkcjonalne, przekona do siebie konsumenta tylko raz – dodaje Joanna Kołodyńska, kierownik działu marketingu OSM Łowicz.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu w tym roku wprowadziła na rynek innowacyjne opakowanie mleka UHT. Mleko łowickie zyskało nie tylko nową szatę graficzną, ale również nowy kształt kartonu – bardziej ergonomiczny, wygodniejszy w użytkowaniu, z nowoczesną nakrętką.

– Jej głównymi zaletami są: szeroki otwór, który eliminuje efekt chlapania, skrzydełka ułatwiające chwytanie i jednostopniowy system otwierania. To oznacza, że wystarczy przekręcić i można nalewać. Po usłyszeniu charakterystycznego kliknięcia produkt jest gotowy do użycia i nie ma konieczności usuwania dodatkowych elementów jak zawleczki, membrany itp. O jakość produktu dba dwustopniowe zabezpieczenie – pierścień, który świadczy o tym, że nikt wcześniej nie otwierał opakowania, oraz membrana, która zapewnia maksymalną ochronę produktu i jest usuwana przy pierwszym otwarciu bez żadnej ingerencji, wraz z nakrętką – dodaje eksperta.

I zapewnia, że równie ważna w przypadku kartonu OSM Łowicz jest szata graficzna. – Linia produktów pod marką łowickie przeszła odważny rebranding. Nowe propozycje opakowań zostały przebadane przez Kantar Millword Brown podczas badań jakościowych w kilku dużych miastach w Polsce. Nowa linia spotkała się z uznaniem konsumentów, zwłaszcza tych, którzy do tej pory nie byli specjalnie przywiązani do marki łowickie. Uznali nowe opakowania za spójne, nowoczesne, przejrzyste i estetyczne, komunikujące wysoką jakość, ale jednocześnie nawiązujące do ponad wiekowej tradycji i bogactwa kulturowego regionu. Karton mleka łowickiego zdobiony jest motywem łowickim w postaci pasków odwzorowujących ludową tkaninę, doskonale komunikującym regionalne pochodzenie produktu – dodaje Joanna Kołodyńska.

Podobnie z resztą asortymentu – firma dąży do tego, żeby nasze opakowania były spójne, żeby marka łowickie była rozpoznawalna na pierwszy rzut oka. – Jednocześnie dbamy o wysoką jakość nie tylko produktu, ale również opakowań – mają ułatwiać konsumentom korzystanie z produktu, pozwalać na przechowywanie otwartego produktu bez utraty walorów smakowych i zapachowych. Stąd wszystkie śmietanki i mleka wyposażyliśmy w nakrętki, a większość serków w kubkach będzie miała wieczka, pozwalające na szczelne zamknięcie opakowania. Sery w plastrach już od dawna mają folie z systemem otwórz/zamknij. Sery typu śródziemnomorskiego Fellada w kostkach, pakowane w kubki, mają koszyczki – sitka z zaczepem, które pozwalają na wygodne odsączenie sera i bezpośrednie dodanie go do potrawy – informuje OSM Łowicz.

(11.04.2018 za portalspozywczy.pl, fot. OSM Łowicz)