Potencjał hipermarketów skreślony za szybko

12.04.2018

Największe sklepy rynku nie zdominują, ale wyniki Tesco czy Carrefoura pokazują, że w tym kanale są możliwości, zwłaszcza gdy konsumenci znów robią zakupy na zapas – informuje „Rzeczpospolita”.

Hipermarkety to w Polsce symbol rozwoju segmentu handlu nowoczesnego, a po otwarciu pierwszych branża była przeświadczona, iż zdominują one polski rynek i zniknie wszelka konkurencja, zwłaszcza małe sklepy. Okazało się, że na wyrost.

Po latach szybkiego rozwoju sprzedaż zaczęła spadać. Z rynku wycofało się kilka firm jak Geant czy Real. Analitycy postawili na hipermarketach krzyżyk, jednak przez zakaz handlu w niedziele potencjał hipermarketów znów widać: konsumenci zmuszeni do zmian robią zakupy na zapas w inne dni. Szef jednej z dużych sieci handlowych mówi, że mało kto się takiego efektu spodziewał, ale faktem jest, że parkingi przed hipermarketami w soboty są teraz pełne.

(12.04.2018 za „Rzeczpospolita”)