E-commerce wyraźnie zyskuje w dni objęte zakazem handlu

12.04.2018

Pierwsza niehandlowa niedziela w branży e-commerce odnotowała niemal 40% wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym – podaje firma QuarticOn.

– Zamknięcie po raz pierwszy sklepów w niedzielę, według wyliczeń analityków z QuarticON*, silnie zaopatrzyło kasę cyfrowych sklepów. Polacy tylko w niedzielę 11 marca wydali aż 270 mln zł online. Pierwsza niehandlowa niedziela w branży e-commerce odnotowała niemal 40% wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym. Pierwsza niehandlowa niedziela wypadła więc bardzo dobrze w marcowym rankingu, i to mimo pięknej pogody, zachęcającej do spacerów – informuje firma QuarticOn.

– W pierwszą niedzielę niehandlową było sporo promocji, tworzono kampanie reklamowe zachęcające do robienia zakupów online i przypominające o zamknięciu sklepów. Wiele firm przygotowało na tej bazie stałe, atrakcyjne upusty dla klientów. Promocje z pewnością przyczyniły się do dobrego wyniku pierwszej niedzieli bez handlu – mówi Paweł Wyborski, prezes QuarticOn.

W drugą niedzielę wolną od handlu – obrót e-sklepów znów wzrósł ponad przeciętną – tym razem o 4% w porównaniu z pozostałymi niedzielami. Przedświąteczny ruch handlowy odbił się wyższymi przychodami on-line w handlową niedzielę 25 marca – wówczas sprzedaż w sieci była o kolejne kilka procent wyższa niż przeciętna dla niedziel z kilku poprzednich miesięcy.

– Patrząc na obecne zachowanie Polaków w sieci, prognozuję, że w tym roku dodatkowy wzrost obrotów online w niehandlowe niedziele może dojść do poziomu nawet 7% – ocenia Paweł Wyborski. – Biorąc jednak pod uwagę różnice w niedzielnym obrocie pomiędzy pierwszą a drugą niedzielą, to może być sygnał, że zakaz handlu nie wpłynie na tak duży wzrost sprzedaży w branży e-commerce, jakiego się spodziewano po pierwszym dniu objętym zakazem – dodaje.

Zdaniem Łukasza Szczepańskiego, prezesa Merlin.pl, e-commerce wyraźnie zyskuje w dni objęte zakazem handlu. – Regularnie notujemy w te dni wzrosty sprzedaży około 10% powyżej średniej – zaznacza Łukasz Szczepański.

(12.04.2018 za portalspozywczy.pl)