Zakaz handlu nie spowodował znacznego wzrostu liczby kupujących w e-sklepach

14.05.2018

Branża liczyła, że zamknięcie stacjonarnych sklepów napędzi tłumy do tych internetowych. Na razie nie do końca się tak dzieje – podaje „Rzeczpospolita”.

Zakaz handlu w wybrane niedziele w stacjonarnych sklepach obowiązuje od początku marca i już na etapie prac nad ustawą branża internetowa liczyła, że takie prawo spowoduje znaczny wzrost liczby kupujących w sieci. Początki były bardzo obiecujące, wyniki marca faktycznie dawały powód do takiej oceny sytuacji.

Z raportu Traffic Trends, do którego dotarła „Rzeczpospolita”, wynika, że 62% e-sklepów zanotowało wówczas wzrost ruchu, natomiast 55,5% – skok sprzedaży (badanie zostało przeprowadzone na próbie ok. 200 przedsiębiorstw). Kwiecień jednak już tak dobry nie był. Obroty generowane w niedziele co prawda nadal rosną o 18,8%, jednak inne parametry już nie są tak dobre. – Udział niedziel w wyniku sprzedażowym spadł. W 2017 roku konwersje niedzielne wygenerowały 12,48% przychodów, a w tym roku jedynie 11,84% – zauważa Piotr Urbaniak, członek zarządu i dyrektor sprzedaży w Traffic Trends.

Sama stopa konwersji (liczby kupujących w stosunku do liczby odwiedzających stronę sklepu) także spadła, co dla branży jest szczególnie zaskakujące.

(14.05.2018 za „Rzeczpospolita”)