Mleczny rynek stale potrzebuje nowości

05.07.2018

– Rynek potrzebuje cały czas nowości. Jeżeli konsument chce być silny i wysportowany, mamy dla niego produkt. Jeżeli lubi tradycję, to też dla niego czekają na półce odpowiednie wyroby mleczarskie – powiedział Mirosław Domański, prezes OSM Piaski.

– Na szczęście przestaliśmy straszyć konsumentów tłuszczem mlecznym. To on daje ten cudowny smak i uczucie komfortu. Ostatnio zdarza się lansowanie tezy, że mleko szkodzi. Jeżeli niemowlę zaczyna od konsumpcji mleka, to głoszenie takiej wiedzy przez opłacanych „pseudonaukowców” z innych branż jest, delikatnie mówiąc – niemądre – mówi Mirosław Domański.

Polski rynek mleczarski ocenia bardzo dobrze. – Nasze polskie produkty są najwyższej jakości, mogą na całym świecie konkurować z innymi. Obecnie branża robi wiele, aby zaspokoić potrzeby klientów pod względem różnorodności produktów, jak również i gramatur. Każdy rok bez wprowadzenia innowacyjnego produktu to rok stracony – uważa prezes OSM Piaski.

W ubiegłym roku OSM w Piaskach wprowadziła na rynek produkty bezlaktozowe: kefir w butelce 400 g i jogurt naturalny typu greckiego w kubku 400 g, mleko mikrofiltrowane 2,0% i 3,2%, jak również jogurt grecki lekki o pojemności 400 g.

– Obecnie trwa dyskusja na temat produktów bezlaktozowych – czy są potrzebne, czy może szkodliwe dla człowieka. Sporadyczne spożywanie produktów bezlaktozowych nie zatrzyma produkcji laktazy w organizmie i jak dotąd nikt nie opublikował badań w tym temacie – uważa prezes Domański.

(05.07.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. OSM Piaski)