Dostęp do sieci dyskontów to dla producentów synonim sukcesu

07.10.2018

Lidl podaje w reklamach, że umożliwił wielu polskim firmom dostęp do zagranicznych rynków. Główny dostawca mięsa i wędlin do sieci Biedronka – ZM Kania – informuje o dynamicznym wzroście zysków. Dostęp do sieci dyskontów to dla producentów synonim sukcesu – informuje money.pl.

Sieci po osiągnięciu pewnej masy krytycznej mogą zaczynać przebierać w producentach. Ten nam dostarczy mleko, tamten olej. Zarobi producent, zwiększając wielkość produkcji i zyski, skorzysta i sieć dyskontowa, mając dostawcę zapewniającego wymaganą jakość po odpowiedniej cenie. Zakłady Mięsne Kania dzięki skoncentrowaniu działalności na Biedronce zwiększyły w tym roku zyski o jedną czwartą – podała notowana na giełdzie firma. W pierwszym półroczu do największej sieci dyskontów w Polsce spółka skierowała aż 64% sprzedaży, podczas gdy rok temu było to 48%.

O tym, że dostarczanie produktów do dyskontów się opłaci, świadczyć mogą również ostatnie reklamy Lidla. Niemiecka sieć informuje, że zapewnia polskim producentom zagraniczne rynki zbytu. Według Serpol Cosmetics, współpraca z siecią Lidl Polska zaowocowała wzrostem przychodów o ponad 40% od początku bieżącego roku obrotowego. Ponadto spółka zwiększyła poziom zatrudnienia o około 20%.

(07.10.2018 za money.pl)