Zakaz handlu w niedziele zwiększył wydatki reklamowe sieci handlowych

10.10.2018

Od marca, kiedy wszedł w życie zakaz handlu w wybrane niedziele, wydatki firm handlowych wzrosły o prawie 528 mln zł (rok do roku).

Z danych cennikowych netto Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że od marca do sierpnia 2018 firmy z sektora handlu wydały na promocję w mediach 3,043 mld zł, czyli o 21% więcej niż rok temu w tym samym okresie.

Najchętniej firmy handlowe promowały się w radiu – przeznaczyły na to 1,307 mld zł, co oznacza wzrost o 27%.

Najwięcej na reklamę w sektorze handlu wydał przez pół roku Lidl – 374,2 mln zł (wzrost o 23%). Euro-Net Warszawa wydała 240,7 mln zł (wzrost o 68,5%), a firma Terg – 224,3 mln zł (wzrost o 35%). Dalej były: Metro Group – 181,2 mln zł (wzrost o 20%) i Jeronimo Martins Polska – 174,7 mln zł (wzrost o 18%).

(10.10.2018 za press.pl)