Producenci odpowiadają na zarzuty o podwójnej jakości żywności

11.10.2018

Koncerny, których produkty w teście UOKiK-u okazały się różne pod względem jakości w sklepach w Polsce i w Niemczech, zapewniają, że wykryte różnice są niewielkie i wynikają głównie z innych preferencji konsumentów. Lorenz Snack-World dodaje, że w ostatnim okresie zrezygnowano z wykorzystywania oleju palmowego, a Hochland podkreśla, że promujące Almette hasło „100% naturalnych składników” odpowiada rzeczywistości.

9 października Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprezentował szczegółowe wyniki dwuetapowego testu jakości analogicznych artykułów żywnościowych kupionych w sklepach w Polsce i w Niemczech. Badano 101 par produktów, a istotne różnice jakościowe stwierdzono w 12 przypadkach, w 10 na korzyść niemieckich produktów. Chodzi m.in. o odmienną zawartość różnych składników – zarówno tych naturalnych, jak i uważanych za niezdrowe.

Wśród 10 artykułów żywnościowych, które według UOKiK-u mają wyższą jakość w Niemczech niż w Polsce, znalazły się trzy produkty koncernu Lorenz Snack-World: chipsy Crunchips o smaku paprykowym oraz chrupki Curly Peanut Classic i Monster Munch Original. Firma w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl przesłała obszerne stanowisko. Jak twierdzi firma, po wprowadzonych w połowie 2018 roku zmianach technologicznych nie ma już żadnych różnic między chrupkami Curly sprzedawanymi w Polsce i w innych krajach Unii Europejskiej. Z kolei różnice w wielkości opakowań niektórych przekąsek Lorenz Snack-World tłumaczy odmiennymi przyzwyczajeniami konsumentów – w Polsce dominują głównie gramatury 140-160 g, podczas gdy w innych krajach UE preferowane są większe gramatury.

(11.10.2018 za dlahandlu.pl)