Niemiecka pułapka na e-sklepy z Polski

15.10.2018

„Firmy wysyłające do Niemiec towary w pudełkach, folii czy nawet kopertach bąbelkowych muszą pamiętać o nowych przepisach, które zaczną obowiązywać od nowego roku. Tym, którzy się do nich nie zastosują, będą grozić bardzo wysokie kary” – pisze „Rzeczpospolita”.

Od stycznia 2019 roku w Niemczech zacznie obowiązywać ustawa o opakowaniach (VerpackG). Firmy dostarczające z zagranicy towar w pudełkach, folii czy kopertach bąbelkowych, a więc głównie sklepy internetowe, będą musiały wpisać się do oficjalnego rejestru opakowań.

Problem w tym, że – jak wynika z sondy przeprowadzonej przez gazetę – świadomość rodzimych przedsiębiorców handlujących w Niemczech odnośnie do nowych regulacji jest niewielka. Wiedzy o nowym obowiązku nie mają w szczególności małe e-sklepy, wysyłające towar w małych paczkach.

W efekcie polskie firmy mogą wpaść w kosztowną pułapkę, bowiem kto nie dokona rejestracji, będzie musiał się liczyć z karami rzędu nawet 100 tys. euro.

(15.10.2018 za „Rzeczpospolita”)