Oczekiwania klientów napędzają rozwój rynku e-grocery na świecie

29.10.2018

– Nasze badania pokazują, że na całym świecie wzrost rynku spożywczego online jest napędzany przez dwa czynniki: szybko zmieniające się oczekiwania klientów i innowacje technologiczne. Oczekiwania kupujących, takie jak: cena, jakość, wybór, wygoda, szybkość, personalizacja, zdrowie, informacja, szybko się zmieniają, a kanał online jest dobrze przygotowany, by sprostać tym oczekiwaniom – oceniają analitycy IGD.

Firma analityczna IGD szacuje, że dziesięć największych globalnych rynków spożywczych online do 2023 roku wzrośnie o 227 mld USD i osiągnie łączną wartość w wysokości 374,9 mld USD. Średni roczny wzrost wyniesie 20%.

Chiny, światowy lider w handlu e-grocery, w ciągu najbliższych pięciu lat będą rosnąć średniorocznie o 31%, co oznacza, że udział sprzedaży żywności online w całym rynku w tym kraju wzrośnie z 3,8% obecnie do 11,2% w 2023 roku. Wartość tego rynku w Chinach wzrośnie odpowiednio z 50,9 mld USD do 196,3 mld USD.

IGD prognozuje także duży wzrost w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek e-grocery podwoi swój udział w rynku ogółem (z 1,6% do 3,5%). Stanie się tak dzięki szybkiemu rozwojowi punktów odbioru, rozbudowie Instacart i integracji takich firm jak Shipt i Home Chef.

(29.10.2018 za dlahandlu.pl)