Istotne jest to, co kryje opakowanie

05.11.2018

Mimo że rozmawiamy o walorach opakowań, to z punktu widzenia budowania zaufania do produktu istotne jest, co znajduje się w opakowaniu – powiedział Tomasz Głasek, dyrektor handlowy OSM Piątnica w czasie debaty „Produkt przemawia do klienta – co komunikuje opakowanie” na XI FRSiH 2018.

Dyrektor OSM Piątnica zaznaczył, że przez 30 lat firma zyskała uznanie konsumentów poprzez gwarancję jakości i powtarzalności parametrów oferowanych produktów, które były zawsze pakowane zgodnie z najnowszymi oczekiwaniami konsumenckimi.

– Pogodzenie tradycyjności produkcji i innowacyjności opakowań często jest sporym wyzwaniem. Kształt 200-gramowego kubeczka, który wprowadziliśmy na rynek wiele lat temu, do dziś wyznacza to, w jaki sposób pakowane są białe produkty spożywcze, takie jak serki wiejskie czy śmietany. Z kolei na przełomie 2004/2005 roku wprowadziliśmy twaróg w opakowaniu plastikowym z otwieranym wielokrotnie wieczkiem. Było to rozwiązanie, które zostało podchwycone przez inne mleczarnie w Polsce, a potem także w Europie. Zaś od 6 lat cieszymy się sukcesem mleka świeżego, sprzedawanego w podlegającej łatwemu recyklingowi butelce HDP z uchwytem. Taka butelka cieszy się dużym powodzeniem w krajach anglosaskich, ale w Polsce nie była wcześniej stosowana. OSM Piątnica wprowadzając ją na rynek zdecydowała się na odważny krok, gdyż wszyscy nasi konkurenci, ale także nasi dystrybutorzy, wróżyli nam rychłą katastrofę. My chcieliśmy przebić jednak pewną barierę, którą napotkaliśmy po przejęciu zakładu w Ostrołęce i wypuszczeniu na rynek mleka z logo OSM Piątnica w standardowych opakowaniach kartonowych. Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę, bo tego rodzaju wygody nie oferowały konkurencyjne produkty. To była wartość dodana, którą zaproponowaliśmy – stwierdził Tomasz Głasek.

(05.11.2018 za dlahandlu.pl, fot. portalspozywczy.pl)