Dobry produkt może całkowicie przeorganizować rynek

06.11.2018

W branży spożywczej nowy, innowacyjny produkt o dobrej jakości jest w stanie mocno przeorganizować poukładany nawet rynek. Przykładem jest amerykańska firma Chobani, która w ciągu 12 lat od powstania jest czołowym graczem na rynku jogurtów w USA – powiedział Łukasz Kalinowski, wiceprezes OSM Piątnica podczas inauguracji XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zauważył, że duże firmy mają dobre struktury i kapitał, ale wolno reagują na zmiany na rynku. Z kolei Strat-upy są bardzo elastyczne i potrafią błyskawicznie się zmieniać. – Moim zdaniem, trend dotyczący szybkiego życia został późno dostrzeżony przez dużych graczy na naszym, polskim rynku. Dlatego potrzebna jest współpraca dużych firm ze start-upami, która byłaby korzystna dla obu stron – mówił Łukasz Kalinowski.

Wskazywał, że taka współpraca ma miejsce min. w branży biotech. – W sektorze spożywczym też tak powinno być – dodał.

(06.11.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. PTWP)