Konsument musi mieć emocjonalny związek z marką

12.12.2018

Marki produktów mleczarskich stoją przed ogromnym wyzwaniem odróżnienia się od produktów marek własnych sieci. W sytuacji, w której jakość marek własnych jest porównywalna i czasami wyższa niż w przypadku marek tradycyjnych, konieczne jest stworzenie emocjonalnego związku między konsumentem a marką – powiedział Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

W jego opinii, marki muszą powrócić do swoich korzeni – obietnicy otwarcia konsumentowi interesującego świata. Innowacje są metodą konkurowania z prywatnymi markami. Wyzwaniem FMCG jest jednak wprowadzenie innowacji, które zyskają duży udział w rynku. Marki muszą poszukiwać innowacji, które budują wartość kategorii, jak również budować emocjonalne więzi ze swoimi konsumentami.

– My chcemy cały czas zaskakiwać konsumentów produktami, które wykraczają poza tradycyjne rozumienie sera. Istnieje kilka dobrych przykładów, jak chociażby owocowe warianty naszego serka Almette – pierwsze owocowe sery w tej marce i kategorii. Hochland Polska udało się dzięki konsekwentnej strategii zbudować jedną z najbardziej rozpoznawanych marek w Polsce, także stabilną firmę dającą zatrudnienie blisko tysiącu osób oraz wielu lokalnym dostawcom. Zarówno Hochland, jak i Almette to jedne z najsilniejszych marek na polskim rynku, silne ikony branży FMCG – mówi Jacek Wyrzykiewicz.

Jak dodaje, Hochland przez lata stawiał na najwyższą jakość oferowanych produktów oraz znaczące innowacje. Te dwie cechy stanowią silny fundament marki. – Rozwój Hochland to naturalna ewolucja, a nie rewolucja. Naturalne jest to, że marka Hochland ma silny racjonalny wizerunek, do którego udaje się dodać emocji i zbliżyć ją do konsumenta. Jednak nie można zapominać o tym, na czym sukces Hochland został zbudowany. Hochland i Almette to są marki, które każdy sklep spożywczy ma. Pokazuje to siłę naszych brandów i ich znaczenie dla handlu – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.

(12.12.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. Hochland Polska)