Sprzedawcy nieświadomi nowych standardów płatności wchodzących w życie we wrześniu 2019 roku

17.12.2018

Badanie Mastercard, obejmujące ponad 300 europejskich sprzedawców online, wskazało, że 75% z nich nie jest świadomych nowych standardów bezpieczeństwa dotyczących płatności, które wejdą w życie w przyszłym roku.

Wprowadzenie nowego, usprawniającego płatności elektroniczne standardu EMV 3-D Secure (EMV 3DS) wyznacza początek nowej ery, jeśli chodzi o bezpieczeństwo transakcji online. Pozwala on na silne uwierzytelnienie klienta (ang. strong customer authentication – SCA), z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych, takich jak biometria. Mimo planowanych zmian w prawie, zaledwie 14% spośród badanych europejskich e-sprzedawców stosuje jakąkolwiek metodę silnego uwierzytelnienia, a 51% stwierdziło, że nie mają żadnych planów związanych z jego wdrożeniem lub że będą na to gotowi po wrześniu 2019 roku.

Zgodnie z europejską dyrektywą PSD2 silne uwierzytelnienie klienta (SCA) będzie obowiązkowe od września 2019 roku. Zanim to jednak nastąpi, sprzedawcy online powinni przygotować się do wprowadzenia zmian w sposobie przetwarzania płatności. Co należy zrobić jeszcze przed latem 2019 roku?
1. Skontaktować się ze swoim agentem rozliczeniowym lub dostawcą usług płatniczych, aby upewnić się, że sklep online będzie gotowy na zmiany w prawie. 
2. Przygotować swoich klientów. Poinformować ich o wprowadzaniu zmiany w procesie płatności, podkreślając korzyści, jakie dzięki temu otrzymują (brak konieczności pamiętania haseł i możliwość zmniejszenia ryzyka oszustw).

Ze względu na niższe wskaźniki akceptacji transakcji i częstsze oszustwa, rozdźwięk pomiędzy handlem elektronicznym a fizycznym pozostaje kwestią do rozwiązania. W Europie dla płatności cyfrowych wskaźnik oszustw jest dziesięć razy wyższy niż dla transakcji fizycznych, co zniechęca klientów do transakcji online.

Przygotowując się do wprowadzenia usługi Identity Check, Mastercard przeprowadził jej pilotaż. Wyniki potwierdzają, że nowe rozwiązanie zmniejsza liczbę oszustw i przypadków odrzucenia transakcji przez bank (lub innego wydawcę karty płatniczej) oraz zapewnia wygodniejsze uwierzytelnianie klienta. W efekcie użytkownicy otrzymują lepszą obsługę, a sprzedawcy i wystawcy odnotowują wyższe przychody.

(17.12.2018 za dlahandlu.pl)