Konsumenci powinni być wyczuleni na próby oszustwa e-sklepów

19.12.2018

– Przed zakupem prezentu w e-sklepie warto dokładnie zapoznać się z polityką sklepu dotyczącą zwrotu towaru: sprawdzić, ile mamy dni na jego zwrot lub wymianę oraz w jaki sposób możemy tego dokonać. Sprzedawcy coraz częściej dają możliwość bezpłatnego odesłania towaru, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, lub oddania niechcianego zakupu bezpośrednio do sklepu stacjonarnego – tłumaczy Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

– W tym roku widoczne jest bardzo dobre przygotowanie sklepów internetowych do nadchodzących świąt. Przede wszystkim renomowani sprzedawcy jasno formułują, ile czasu zajmie im dostarczenie przesyłki, informują również o dostępności produktów i możliwości zwrotu lub wymiany nietrafionego prezentu. Dzięki temu klienci mogą wybrać sklep, który spełni ich oczekiwania – będzie miał krótszy termin dostawy, możliwość odbioru przesyłki z punktu stacjonarnego lub znacznie dłuższy termin na oddanie zakupionego towaru – mówi Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce.

– Pomimo licznych korzyści wynikających z internetowych zakupów, kupujący powinni być wyczuleni na ewentualne próby oszustwa. Każdego roku fałszywe e-sklepy nabierają nieostrożnych użytkowników skuszonych atrakcyjnymi cenami towaru – jednym z nowszych przykładów jest historia sklepu 14dni.pl, który w 20 dni oszukał ponad 250 osób na kwotę ponad 300 tys. złotych – dodaje

– Internet jest jak nieskończone centrum handlowe, w którym znaleźć można zarówno marki super premium, jak i najtańsze zamienniki. Kluczowe jest jednak to, aby nie tracić rozsądku – wyjaśnia.

– Wiarygodności sklepu nie należy oceniać po szacie graficznej, gdyż można ją łatwo i tanio przygotować. Uczciwość sprzedawcy możemy zweryfikować na podstawie danych firmy udostępnionych na stronie, opinii innych użytkowników czy certyfikatów przyznawanych przez zewnętrzne instytucje, takie jak certyfikat Trusted Shops gwarantujący klientom zwrot pieniędzy. Kupując w takim sklepie, klient ma pewność, że wybrał zaufanego dostawcę – dodaje Anna Rak.

(19.12.2018 za portalspozywczy.pl)