Cukiernictwo to sztuka

Zarówno w Polsce, jak i na świecie trendy w cukiernictwie mają coraz większe znaczenie
w kształtowaniu i poszerzaniu świadomości konsumenta. Dla osób kreujących branżę gastronomiczną obserwowanie trendów jest ważne, ponieważ pozwala podążać, a nawet wyprzedzać potrzeby klientów.

Debic na polskim rynku

Marka Debic na polskim rynku wprowadziła profesjonalne produkty mleczne dla szefów kuchni, piekarzy oraz cukierników. By lepiej poznać rynek, Bruno Van Vaerenbergh – Ekspert Cukierniczy Debic odpowiadający za Europę podróżował z Gdańska do Łodzi, Sopotu i Warszawy, by poznawać lokalne ciasta i ich skosztować. Szybko odkrył, że polskie cukiernie z powodzeniem mogą konkurować z tymi europejskimi z Hiszpanii czy Włoch. Wspólne zaangażowanie nowego pokolenia cukierników sprawia, że wiedza i inspiracja natychmiastowo rozchodzą się po Polsce. Fantastyczną rolę odgrywa przy tym Ashati, Międzynarodowa Szkoła Sztuki Kulinarnej w Łodzi, która jednoczy talenty z całego kraju.

– Sam miałem okazję odwiedzać wspaniałe, nowoczesne butiki cukiernicze, takie jak Cremo, Pawlova, Odette, czy wyjątkowa Czekolada Cafe. To logiczne, że polscy specjaliści biorą udział w konkursie World Chocolate Masters lub w Pucharze Świata Cukierników. Przyszłość już dziś wygląda bardzo obiecująco – podkreśla Bruno Van Vaerenbergh.

Efekty tej podróży można obejrzeć tutaj: https://vimeo.com/273302565/ac43ecb285

Produkty dla profesjonalistów

Marka Debic działa w branży gastronomicznej, kierując swoją ofertę dla profesjonalistów. Jest specjalistą w dziedzinie dedykowanych im śmietanek. Wszystko zostało opracowane z myślą o codziennym środowisku ich pracy, dlatego oferowane produkty mają za zadanie ułatwiać ją każdego dnia. Producentem jest FrieslandCampina, która stale kładzie nacisk na promowanie jakości i doskonalenie na każdym etapie swojej działalności.

– Zauważyliśmy, że coraz większa liczba przedsiębiorców zmierza w kierunku specjalizacji, np. poprzez wykorzystanie lokalnych receptur lub określony rodzaj wypieków charakterystycznych dla rejonu. Jest też powrót do starych receptur – odświeżenie przepisów bazujących na śmietankach i masłach oraz rezygnacja lub zminimalizowanie używania ich zamienników – mówi Marian Piórkowski, Sales Manager Poland & Baltics.

Moda zmienia się bardzo dynamicznie i dotyczy nie tylko ubrań, ale także naszych kubków smakowych. W Polsce zauważyć można wyraźny zwrot w kierunku coraz bardziej kreatywnych i interesujących projektów cukierniczych. Mistrzowie cukiernictwa muszą zatem mierzyć się
z wyzwaniem, jakim jest nie tylko stworzenie nowych deserów, ale też zmodyfikowanie tradycyjnych receptur. Warto przy tym pamiętać, że wygląd to nie wszystko. Za sukcesem idealnych wyrobów stoją wyselekcjonowane składniki.

(Informacja prasowa DEBIC)