Zakaz handlu w niedziele uderza w małe mleczarnie

04.01.2019

O ile na początku roku nie odczuwaliśmy zmiany zachowań konsumentów wynikającej z wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, o tyle pod koniec roku widać, że nawyki kupujących nieco się zmieniły – powiedział Piotr Dąbrowski, prezes Gminnej Mleczarni w Pierzchnicy sp. z o.o.

Zwraca uwagę, że klienci zdecydowanie większe zakupy dokonują przed dniami wolnymi dla handlu. – Niestety dokonywane są one w dużych sieciach handlowych, które z kolei nie są zainteresowane współpracą z takimi podmiotami jak nasza mleczarnia. Dodatkowo znika z rynku coraz więcej małych placówek handlowych – mówi Piotr Dąbrowski.

– Pomimo tych niepokojących symptomów jestem jednak umiarkowanym optymistą. Produkujemy produkt w pełni naturalny, tradycyjnymi metodami. Posiadamy wielu klientów, którzy są gotowi więcej zapłacić za wysoką jakość produktu, aby mieć pewność, że jest on wytworzony tradycyjnie i naturalnie, tzn. bez konserwantów, stabilizatorów, zagęstników itd. Myślę, że lokalny dobry produkt zawsze się obroni i znajdzie nabywcę – mówi prezes Dąbrowski.

Podkreśla, że niezaprzeczalną wartością Gminnej Mleczarni w Pierzchnicy jest również marka, na którą pracowano wiele lat.

Zwraca także uwagę na patriotyzm konsumencki. – Cieszy mnie również rosnący patriotyzm wśród kupujących. Wybieramy bowiem coraz częściej to, co polskie oraz to, co lokalne i regionalne. Poszukujemy również nowych smaków i o dziwo „odkrywamy” na nowo tradycyjne smaki jako nowe lub zapomniane. Niejednokrotnie klienci mówią nam, że nasze twarogi czy masło przywołują w nich wspomnienia z dzieciństwa lub pobytu np. u babci na wsi – dodaje Piotr Dąbrowski.

(04.01.2019 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)