10 trendów które zmienią handel w stacjonarnych sklepach

14.01.2019

W tym roku sprzedaż detaliczna będzie szybsza i bardziej inteligentna. Raport Coresight Research przedstawia 10 sposobów na wykorzystanie najnowocześniejszych technologii w handlu. Eksperci przewidują nowy, obiecujący początek dla sektora detalicznego jako całości, ale w szczególności dla sklepów fizycznych.

1. Handel w miastach coraz bardziej spektakularny

Detaliści będą podążać za przykładem sieci takich jak Walmart i Target, proponując klientom zakupy w odświeżonych wnętrzach i nowe technologie w miejskich flagowych sklepach.

2. „Szybka sprzedaż detaliczna” – krótszy okres najmu, więcej wspólnych powierzchni i więcej krótkoterminowych sklepów

Zarówno sprzedawcy stacjonarni, jak i online'owi będą szukać krótkoterminowych fizycznych punktów styku i większej elastyczności w odpowiedzi na pożądane przez konsumentów nowości.

3. Starzy wyjadacze uczą się od nowych

Detaliści będą podążać za przykładem Amazona i Alibaby, wykorzystując model „nowego handlu detalicznego” do integracji handlu detalicznego, sprzedaży detalicznej i logistyki offline w ramach jednego łańcucha wartości opartego na danych i technologii.

4. Technologia usunie „tarcie” z handlu detalicznego

Detaliści będą dążyć do usunięcia drażliwych procesów z modelu fizycznego poprzez zautomatyzowane, wolne od kas sklepy.

5. AI stanie się technologią dla sprzedawców detalicznych

Więcej sprzedawców zwróci się ku sztucznej inteligencji (AI), aby podejmować lepsze decyzje dotyczące cen i zapasów, skuteczniej komunikować się z klientami i personalizować ofertę.

6. Fokus na start-up'y

Sprzedawcy detaliczni zwrócą się do start-upów, aby zyskać wiedzę w zakresie digitalizacji niezbędną do konkurowania z rywalami online.

7. Łańcuchy dostaw przełączają się z linii na pętle

Detaliści w branżach takich jak odzież będą współpracować z dostawcami rozwiązań technologicznych, aby przejść od tradycyjnych liniowych, planowanych łańcuchów dostaw do zdigitalizowanych, reaktywnych – w pętli sprzężenia zwrotnego.

8. Konsumenci będą szukać marek i sprzedawców zaangażowanych w ochronę środowiska i społeczeństwa

Konsumenci będą robić zakupy bardziej świadomie, co będzie korzystne dla sprzedawców, którzy są etyczni i kierują się wartościami.

9. Więcej konsumentów będzie oczekiwać interakcji z detalistami

Chatboty, asystenci głosowi i personalizacja zwiększą zapotrzebowanie na inteligentne i wyprzedzające interakcje między kanałami sprzedaży.

10. Kupujący stawiają na dostępne produkty

Zdecydowana większość konsumentów będzie faworyzować towary, które są powszechne i dostępne, kosztem towarów ekskluzywnych lub aspirujących.

(14.01.2019 za dlahandlu.pl)