Influencerzy mają większe przełożenie na sprzedaż niż wysublimowane promocje

18.01.2019

Współcześni konsumenci chcą omijać ekspertów, przez co sami przejmują stery recenzji marek i produktów prowadząc rozmowy konsumenckie bardziej niż kiedykolwiek. Trend „Everyone’s an Expert” to jeden z 10 wiodących nurtów konsumenckich – wynika z badania Euromonitor Int.

Konsumenci oczekują jak najwyższej jakości za najniższą cenę. Kraje, które generują największy przychód w sprzedaży detalicznej w internecie w 2022 roku, według Euromonitor, to Chiny, Japonia, USA, Wielka Brytania i Indie. To nie przypadek, że wyszukiwany termin „najlepszy” jest jednym z najpopularniejszych wyszukiwanych słów w Google w tych krajach w 2018 roku. Konsumenci chcą wybierać najlepsze oferty i chcą o produktach wiedzieć jak najwięcej. Zatem każdy jest ekspertem.

Podczas gdy wcześniej kupujący polegali na pewnej marce lub źródle informacji, aby uzyskać opinię, teraz firmy muszą stale wprowadzać innowacje, obniżać ceny i usprawniać swoją ofertę, aby przyciągnąć klientów. Zamiast uwodzić marketingiem marek, konsumenci szukają porad innych na temat tego, co kupić, gdzie i jak uzyskać najlepszy produkt za najlepszą cenę.

W tym trendzie duże znaczenie mają media społecznościowe – konsumenci coraz częściej korzystają z Twittera, WhatsApp i Instagrama udostępniając tam badania, informacje o kodach rabatowych, promocjach, ofertach i nowych produktach. Instagram niedawno ujawnił, że ponad 400 milionów użytkowników korzysta z funkcji Stories każdego dnia, a wielu influencerów używa jej jako swojej głównej platformy. A ich opinie mają często większe przełożenie na sprzedaż niż wysublimowane promocje.

Ten trend konsumencki jest bardziej rozpowszechniony wśród osób o średnim / wysokim dochodzie. W krajach zachodnich nawet bardziej zamożni konsumenci żądają wartości za swoje pieniądze – i są tak samo głośni w internecie alarmując o swoim niezadowoleniu. Konsumenci o niższych dochodach będą mniej uczestniczyć w tym cyfrowym trendzie na poziomie globalnym – rzadziej mają dostęp do internetu ani nie mają czasu na szczegółowe badania każdego zakupu według trendu „eksperta”.

Podsumowując, u podstaw trendu „Każdy jest ekspertem” leży niemal kompulsywna potrzeba konsumentów cyfrowych do poznawania opinii i dzielenia się swoimi doświadczeniami. W związku z globalnym wzrostem sprzedaży internetowej wszystkie branże mogą dostosować się do tego trendu. Branże „pasjonujące”, takie jak podróże, kosmetyki, moda i usługi gastronomiczne, są szczególnie zaangażowane i otwarte na jego wpływ.

(18.01.2019 za portalspozywczy.pl)