P&G wprowadzi opakowania nadające się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania

24.01.2019

P&G dołącza z 11 markami do przyjaznej środowisku i sprzyjającej wygodzie zakupów
e-commerce'owej platformy Loop, zainicjowanej przez Terracycle.

Spółka Procter & Gamble ogłosiła plany wprowadzenia opakowań nadających się do ponownego wykorzystania i wielokrotnego napełniania dla niektórych ze swoich najbardziej popularnych produktów. W ramach współpracy z Loop™, platformy e-commerce stworzonej wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę TerraCycle, międzynarodowego lidera w sektorze recyclingu, P&G wprowadziło także nowe rozwiązanie działające w myśl zasady „odbieraj i przetwarzaj”, które przyczyni się do wyeliminowania odpadów. Wiele globalnych marek P&G, takich jak Pantene, Tide, Cascade oraz Oral-B jeszcze w tym roku będzie dostępnych na tej innowacyjnej platformie.

Loop to narzędzie zarządzania opakowaniami i zakupami, stworzone na podstawie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem platformy jest poprawa efektów oddziaływania na środowisko i standardów w zakresie zakupów w porównaniu ze stosowanymi obecnie w e-commerce. Oferowane w ramach platformy opakowania produktów są odbierane, czyszczone, ponownie napełniane i gotowe do ponownego wykorzystywania. Serwis Loop oferuje także możliwość odbioru zużytych produktów bezpośrednio od konsumentów w celu ich ponownego przetworzenia lub użycia. P&G to pierwszy producent produktów konsumenckich, który dołączył do platformy Loop.

O współpracy P&G i Loop poinformowano podczas tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos. Jest to kolejny krok na drodze do realizacji celów w obszarze dbałości o środowisko, zawartych Strategii Zrównoważonego Rozwoju Ambition 2030 spółki P&G, a także dowód na zaangażowanie w działania, które pozwolą przekuć ekologiczne idee w codzienne czynności. Przykładem działań P&G dążącym do idei gospodarki o obiegu zamkniętym są opakowania head & shoulders wykonane w 100% z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu (PCR – post consumer recycled resin), w tym z plastiku zbieranego na plażach. 50% PCR zawierają także produkty Lenor i Lenor Unstoppables, dostępne także na polskim rynku oraz wiele innych. Długofalowa strategia zakłada, że do 2030 wszystkie opakowania produktów P&G będą się nadawały do recyklingu.

Zespół naukowców i inżynierów P&G opracował innowacyjne rozwiązanie obejmujące proces produkcji, pakowania i dystrybucji, które z pewnością podbije serca konsumentów i pozwoli im z łatwością dokonywać świadomych, przyjaznych dla środowiska wyborów. Jedenaście marek P&G znajdzie się na platformie Loop w jednym z trzech formatów. Działanie systemu Loop zostanie przetestowane, a następnie zoptymalizowane na bazie wniosków wyciągniętych po pilotażowym jej uruchomieniu, zaplanowanym na połowę 2019 roku – w Paryżu i Nowym Jorku.

Dla produktów takich jak Pantene, Tide, Cascade, czy Crest opracowano nowe trwałe opakowania, które nadają się do ponownego napełnienia, w tym luksusowe pojemniki wyposażone w nowe funkcje i parametry.

(24.01.2019 za portalspozywczy.pl, fot. mat. pras.)