Nabiał coraz popularniejszy. Świadomość konsumentów rośnie

25.01.2019

Rynek produktów mlecznych w Polsce jest stabilny oraz dojrzały. Konsumenci w naszym kraju oczekują i chętnie kupują wysokiej jakości sery, jogurty czy inny nabiał. Stąd popyt na te wyroby wciąż rośnie.

„Rynek nabiału jest bardzo perspektywiczny. W Polsce można zauważyć duże zainteresowanie zarówno produktami krajowymi, jak i importowanymi. Prognozy agencji badawczej Euro-monitor zakładają jego średnioroczny wzrost wartości na poziomie 1,5% w kolejnych latach, aż do 2021 roku. Rynek produktów mlecznych wzrósł w skali roku o 6% w przypadku całej kategorii, a jeśli chodzi o produkty skierowane do dzieci o 4%” – czytamy na stronie internetowej organizatorów targów WorldFood Poland.

Produkty mleczne jak sery, kefiry, jogurty, masło czy desery mleczne według danych Głównego Urzędu Statystycznego odnotowały w ubiegłym roku wzrosty cen na poziomie 5,9%. Dla porównania żywność ogółem zdrożała o 4,6%.

Ceny produktów mleczarskich idą w górę, a popyt na nie nie maleje, a rośnie. Według informacji zamieszczonej przez organizatorów targów WorldFood Poland na polskim stole średnio pięć razy w tygodniu pojawiają się m.in. serki białe i twarogi, serki śmietanowe do rozsmarowania na pieczywie oraz serki wiejskie.

Coraz większe znaczenie zyskują również produkty bez laktozy, czyli cukru mlecznego, jak jogurty, kefiry, zsiadłe mleko czy maślanka. Znajdują one odbiorców wśród osób cierpiących na nietolerancję laktozy.

Udział produktów bezlaktozowych wg różnych szacunków może w niedalekiej przyszłości sięgnąć nawet 10% całego rynku mleczarskiego.

„Jednym z ważniejszych obecnie trendów żywieniowych jest spożywanie produktów mlecznych pozbawionych laktozy, a rynek tych produktów cały czas rośnie” – czytamy na stronie internetowej WorldFood Poland.

Więcej informacji na temat specyfiki rynku produktów mlecznych będzie można się dowiedzieć na targach WorldFood Poland, które odbędą się w dniach 07-09 marca 2019 roku.

(25.01.2019 za Mirosław Lewandowski, agropolska.pl)