Carrefour wdroży rewolucyjny system opakowań zwrotnych

28.01.2019

Na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos Carrefour ogłosił współprace z firmą Terracycle, a także z niektórymi z największych na świecie marek dóbr konsumpcyjnych. Firmy zamierzają wdrożyć koncepcję Loop, która polega na oferowaniu konsumentom alternatywy dla opakowań jednorazowych.

To pierwszy model dystrybucji e-commerce oparty na systemie depozytowym. Carrefour chce w ten sposób zmniejszyć ilość odpadów i zanieczyszczeń spowodowanych przez tworzywa sztuczne.

Terracycle opracował unikalną koncepcję zwaną Loop, w której można wdrożyć system depozytowy. Marki partnerskie projektu opracowały nowe opakowanie, które może być wykonane ze szkła, stali nierdzewnej lub tworzywa sztucznego i zostać poddane recyklingowi po zakończeniu użytkowania.

Carrefour zamierza sprzedawać około dwudziestu produktów ekologicznych Carrefour i Carrefour BIO, takich jak miód, olej i przyprawy, w pojemnikach zwrotnych. Testowa platforma tej usługi zostanie uruchomiona w maju 2019 roku, początkowo tylko w regionie paryskim, a od lata 2019 roku produkty te będą również dostępne w sprzedaży na stronie internetowej Carrefour.fr.

Podczas zakupów, konsumenci jednorazowo zapłacą depozyt za opakowanie, a kwota ta będzie zwracana za każdym razem, gdy zwrócą opakowanie. Po skonsumowaniu produktów, opakowania będą odbierane z domu, myte, a następnie ponownie napełniane w celu ponownego wprowadzenia do obiegu.

W 2018 roku Carrefour zobowiązał się, że ​​wszystkie jego opakowania marki własnej do 2025 roku będą mogły być ponownie użyte, nadające się do recyklingu lub kompostowania. Loop jest flagowym projektem w tym planie, zaprojektowanym, aby pomóc w wypełnieniu tego zobowiązania.

(28.01.2019 za dlahandlu.pl, fot. mat. prasowe)