Pawilon Bellavita, pokazy kulinarne, smaki i zapachy Włoch

Już po raz trzeci Bellavita, największe targi żywności i napojów Made-in-Italy, łączy siły z WorldFood, aby promować tradycyjną włoską żywność i napoje i powraca w dniach 7-9 marca do Warszawy, sprowadzając prawdziwy i niepowtarzalny smak włoskiej kuchni, oferując odwiedzającym wyjątkową okazję do odkrycia unikatowych produktów.

Bellavita Expo to wiodąca platforma B2B poświęcona promocji włoskiej żywności i napojów poprzez aktywności na jedenastu wystawach: w Amsterdamie, Toronto, Warszawie, Parmie, Hamburgu, Chicago, Guangzhou, Mexico City, Bangkoku, Moskwie i Londynie. W 2018 roku ponad 1000 włoskich firm i 200 000 nabywców dołączyło do wydarzeń Bellavita Expo na całym świecie. Na wystawców i odwiedzających czekać będzie wiele nowych produktów gotowych do wprowadzenia na polski rynek, a Giancarlo Russo, szef kuchni i ambasador kuchni włoskiej w Polsce, będzie Głównym Szefem Kuchni włoskiego pawilonu. W Polsce od ponad 20 lat Giancarlo Russo jest jedną z najbardziej znanych postaci w polsko-włoskim krajobrazie kulinarnym; jest również znanym szefem kuchni w telewizji i rzecznikiem znanych marek. Od kilkunastu lat organizuje konkurs Arte Culinaria Italiana, konkurs kulinarny, w którym najlepsi polscy szefowie kuchni rzucają wyzwanie sztuce włoskiej kuchni.

Ponad 50 włoskich firm, od producentów regionalnych po nagradzane marki, wprowadzi na polski rynek ponad 200 nowych włoskich produktów, gotowych do zaprezentowania lokalnym kupcom, dystrybutorom, importerom, szefom kuchni i innym liderom branży. – Cieszymy się, że już po raz trzeci możemy zaprezentować w Polsce smak autentycznej włoskiej kuchni – mówi Aldo Mazzocco, CEO Bellavita. – Bellavita Expo to ważna wystawa dla profesjonalistów z branży spożywczej, poszukujących innowacyjnych produktów, które mogą przyciągnąć uwagę konsumentów i zwiększyć sprzedaż dzięki swojej autentycznej tożsamości regionalnej.

Sercem ekspozycji będzie tożsamość regionalna: odwiedzający zostaną zainspirowani jakością m.in. rodzimych win, unikalną oliwą z oliwek, serami tradycyjnymi i wegańskimi, wędlinami czy makaronem ekologicznym. Nagrodzone włoskie marki wraz z wieloma lokalnymi i regionalnymi producentami, będącymi świetnym wyrazem autentyczności i jakości włoskiej kuchni, zaprezentują swoje najlepsze produkty.

Z dumą prezentujemy kilka z nich i już dzisiaj zapraszamy do degustacji :

  • Wina włoskie odegrają ważną rolę na targach: Umbria Top Wines, spółdzielnia win premium z Umbrii, zaprezentuje w Polsce jednego z największych przedstawicieli włoskich odmian wina. Fattoria Lavacchio z Toskanii natomiast przedstawi znakomite trunki z ekologicznych składników.
  • Olio Costanza, z Sycylii, produkuje oliwę z oliwek, która jest głęboko związana z jej terytorium i rośnie na wzgórzu z widokiem na morze.
  • Zaprezentowane będą sery włoskie przez AFIDOP – Stowarzyszenie Włoskich Serów (AFIDOP The Association of Italian PDO Cheeses), które gromadzi szeroką gamę produktów od północy po głębokie południe Włoch.
  • Consorzio ITA Food zaprezentuje specjały z różnych kategorii żywności, zwłaszcza makarony i ryż.
  • Kawa espresso jest filarem włoskiego stylu, a Caffè Braccio firmy Coffee Group i Caffè Hardy-Il caffè di Milano są jej wielkimi przedstawicielami.
  • Dolcerie Veneziane zaprezentuje weneckie desery, wykonane wyłącznie ze świeżych i wysokiej jakości składników, Fiasconaro zaprezentuje słynne „Panettone”, a smakoszom Ghiott cukiernia przywiezie do Polski popularne herbatniki Cantucci.
  • Mąki Molini Lario będą bohaterkami Akademii Pizzy Bellavita, gdzie ujawnione zostaną tajemnice tradycyjnej pizzy w stylu neapolitańskim. Pomidory i mozzarella to kolejne dwa symbole Włoch: Fiordelisi jest liderem w produkcji warzyw suszonych na słońcu, a Podere dei Leoni jest jednym z najlepszych producentów Mozzarelli di Bufala z regionu Kampania.

Oprócz wystawców, wielu nagradzanych szefów kuchni, sommelierów i ekspertów wystąpi na scenie Akademii Żywności i Wina, aby porozmawiać o najlepszych włoskich daniach i produktach.

Ponadto ponad 250 wyselekcjonowanych kupców i ekspertów z branży weźmie udział w programie Bellavita Awards, pierwszym międzynarodowym programie, w którym nagradzane są włoskie wyroby regionalne. Jury konkursu Bellavita Award będzie degustowało i punktowało produkty, określając te najlepiej dopasowane do polskiego rynku według 6 kryteriów: smak, opakowanie, historia produktu, innowacyjność, znaczenie dla lokalnego rynku, a obecnie także zrównoważony rozwój.

– Szczególnie zapraszamy wszystkich przedstawicieli sektora HoReCa do udziału w wydarzeniu. W targach weźmie udział kilkuset wystawców z branży spożywczej z różnych krajów świata m.in. reprezentujący Białoruś, Niemcy, Węgry, Indie, Polskę, Hiszpanię, Sri Lankę, Turcję, Tajlandię, Koreę Południową, Francję czy Chiny, a wraz z nimi przyjadą wyjątkowe produkty, smaki i zapachy, które mogą być zaproszeniem do kulinarnej przygody dla właścicieli restauracji, klubów, kawiarni, herbaciarni, pubów czy punktów gastronomicznych. Warto wykorzystać tę okazję, by nawiązać wartościowe kontakty biznesowe i zapoznać się z nowinkami i ofertą dla tego sektora. Najbliższa, VI edycja, zapewnia rozmowy handlowe zorganizowane pod potrzeby i zainteresowania uczestników, również z branży HoReCa, pokazy kulinarne przygotowane przez najlepszych kucharzy – zachęca Agnieszka Szpaderska, menedżer Targów.

Musicie być razem z nami w dniach 7-9 marca.

Zapraszamy do odwiedzenia VI edycji targów WorldFood Poland i zachęcamy do bezpłatnej rejestracji na stronie: www.worldfood.pl/rejestracja

(Informacja prasowa WorldFood Poland)