Rośnie zainteresowanie czystą etykietą

21.02.2019

– Liczne afery dotyczące żywności sprawiają, że konsument coraz mniej ufa produktom spożywczym. Zachodzi potrzeba upewnienia się co do wiarygodności żywności. Oczekiwania klientów rosną, a wraz z nimi na znaczeniu zyskuje transparentność i czysta etykieta – powiedziała Dorota Łuszczek, technolog firmy Vimax.

Zaznacza, że odpowiedzialność społeczna, etyka, ochrona środowiska, pochodzenie, skład produktu czy sposób jego otrzymania buduje wizerunek marki. Informacje o miejscu, sposobie, zasadach uprawy, hodowli, składnikach pomagają uwierzyć w bezpieczeństwo kupowanej żywności. – Globalizacja sprawiła, że coraz częściej wracamy do lokalnej żywności oraz tradycyjnych receptur. Krajowe owoce i warzywa, polskie produkty i smaki wracają do łask. Polskie jabłko antonówka czy mazurska marchew to surowce, którymi chcemy się chwalić na etykiecie. Nadają one charakter lokalny i wyróżniają produkt na tle podobnych smaków – mówi Dorota Łuszczek.

Polskość coraz częściej kojarzy się z pewną jakością produktu. Ufamy lokalnej bazie surowcowej, wracając do korzeni. Odkrywamy produkty znane od pokoleń na nowo. Lokalna żywność to także korzyść ekonomiczna. Lokalne produkty służą regionalnej gospodarce, dają pracę lokalnym rolnikom, pozwalają konsumentom na zakupy żywności wiadomego pochodzenia oraz uważane są za zdrowsze. Produkty lokalne to także mniejsze zanieczyszczenie, zużycie energii i paliwa. – To ochrona środowiska. Kupowanie lokalnych produktów jest trendem, związanym z potrzebą wiarygodności – dodaje.

Firma VIMAX korzysta z krajowej bazy surowcowej produkując ekstrakty roślinne oraz aromaty naturalne polskich owoców, ziół i kwiatów.

(21.02.2019 za portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)