E-konsumenci obawiają się oszustw i prób wyłudzenia danych osobowych

25.02.2019

Badanie „E-commerce w Polsce 2017/2018” przeprowadzone przez firmę Gemius potwierdza, że coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy w internecie. Nadal istnieje jednak duża grupa, bo aż ponad 40% internautów, którzy nigdy nie dokonali zakupów online. Głównie jako powód swojej decyzji wskazywali brak możliwości obejrzenia produktu przed zakupem lub przyzwyczajenie do tradycyjnych sklepów. Część ankietowanych jako powód niekupowania w internecie, wskazywało również troskę o swoje bezpieczeństwo.

O ile zaufanie do branży e-commerce wzrasta – w porównaniu do 2017 roku odsetek osób uznających zakupy przez internet za niebezpieczne spadł z 38% do 27% w 2018 roku – to nadal znaczna grupa konsumentów pozostaje powściągliwa. Obawy konsumentów dotyczyły między innymi oszustwa i wyłudzenia danych osobowych.

– Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej stają się ofiarą cyberataków. Takie firmy często nie mają wystarczających środków na stworzenie własnej infrastruktury IT zapewniającej pełne cyberbezpieczeństwo. Dobrym rozwiązaniem dla tego sektora jest wdrożenie usług chmurowych, które nie tylko usprawniają procesy biznesowe, ale pozwalają na skutecznie zabezpieczenie danych. Atutem cloudu dla małego biznesu jest dostępność gotowych, zintegrowanych usług i aplikacji, pozwalających szybciej wprowadzić na rynek swoje produkty – mówi Marcin Zmaczyński, Head of Marketing CEE w Aruba Cloud.

(25.02.2019 za portalspozywczy.pl)