Sery premium modne

25.02.2019

– Sery premium są dziś modne. Każdy z nas chce być postrzegany jako osoba nietuzinkowa, oryginalna. Nasze gusta, upodobania wskazują innym na to, kim jesteśmy, jacy jesteśmy. Wieczór ze znajomymi przy piwie i chipsach jest dziś passe – powiedział Paweł Gaca, wiceprezes Zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

– Wino, najlepiej z małej winnicy lub ciekawego regionu i dobry ser, podany umiejętnie i zestawiony z ciekawymi dodatkami, to jest to, czym dziś chcemy podejmować przyjaciół w domu. Wszystko to za sprawą wyjątkowości, jaka towarzyszy momentowi konsumpcji, a tego dostarczają sery premium: Bursztyn, Rubin i Szafir. Wyróżnia je jakość, smak, unikalna receptura, specjalne warunki dojrzewania, czas dojrzewania, a wszystko podane w eleganckim, estetycznym opakowaniu – mówi Paweł Gaca.

Z ogólnych danych rynkowych dotyczących serów żółtych możemy wyczytać, że segment serów premium stanowi ok. 3% i na przestrzeni ostatnich kilku lat stale się umacnia. – W przypadku naszej mleczarni w zestawieniu 2018 roku z 2017 odnotowaliśmy 20% wzrost sprzedaży, co jest dla nas bardzo dobrym wynikiem, bo już zauważamy stopniową zmianę w upodobaniach konsumentów, którzy coraz chętniej sięgają po produkty z tej kategorii – mówi wiceprezes Spomleku.

Podkreśla, że firma umacnia pozycję lidera w tym segmencie, a jest to segment niedojrzały. Jego zdaniem, potrzeba około 20 lat pracy na tej kategorii by osiągnąć różnorodność produktową zbliżoną do półki np. niemieckiej. – Pierwsze miejsce na półkach premium dla Skarbów Serowara jest już zarezerwowane, a to oznacza, że nasz dobrze marżujący biznes będzie się tylko umacniał. To jest nasza przewaga konkurencyjna na trudnym rynku i w tym kierunku chcemy podążać – dodaje.

Jego zdaniem, trendy na rynku serów są podobne jak w całej branży spożywczej, bowiem wyznaczają je potrzeby i oczekiwania konsumentów. A te są coraz bardziej wygórowane. Producenci stają na głowie, żeby wyróżnić się na półce, zachęcić konsumenta do zakupu i zaoferować mu najwyższą jakość produktu, żeby podczas kolejnych zakupów ponownie sięgnął po to samo. W przypadku serów premium marka, jak nigdzie indziej ma ogromne znaczenie. W ślad za marką muszą stać takie argumenty, jak wysoka jakość oraz unikalna receptura, natomiast cena odgrywa rolę już nieco mniejszą.

(25.02.2019 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)