Teraz jest dobry czas na zbudowanie stabilnej pozycji w e-commerce

26.02.2019

– Czy omnichannel to dziś konieczność? – Zdecydowanie tak, klienci mają coraz większe oczekiwania i aby je zaspokoić, trzeba tworzyć coraz więcej „punktów styku” i postawić na rozwój swojej obecności w wielu kanałach. Przykładem sieci, która mocno stawia na międzykanałowy rozwój sprzedaży jest Carrefour, a popularność ich aplikacji mobilnej stale rośnie. Na polskim rynku od dłuższego czasu wejście w e-commerce deklarują Lidl i Biedronka. Rewolucje zapowiada także Żabka, która chce dać franczyzobiorcom możliwość wprowadzenia inteligentnej półki sklepowej – mówi Katarzyna Binert, E-commerce Manager, Gemius Polska.

– Moment, w którym obecnie jesteśmy, to dobry czas na zbudowanie stabilnej pozycji w e-commerce. Warto postawić na synergię działań offline i online, a także wdrożyć rozwiązania, które zachęcą klientów do kupowania online. Inspiracje i kierunki rozwoju można znaleźć chociażby w działaniach podejmowanych przez największych, globalnych graczy. Na przykład Amazon Go przedstawia nam wizję przyszłości, jaką są zakupy bez kolejek. Dzięki rozwojowi technologicznemu klienci będą mogli wybierać produkty z półek i po prostu wychodzić z nimi ze sklepów. Skanery i kamery, rozmieszczone w całym sklepie, przeskanują wszystkie zakupione produkty i rozliczą transakcje za pomocą kont użytkowników Amazona. W przyszłości e-commerce ważne miejsce zajmie także sztuczna inteligencja, dzięki której będzie można m. in. zautomatyzować wiele zadań i procesów czy wysyłać spersonalizowane komunikaty do klientów – wskazuje ekspertka.

(26.02.2019 za dlahandlu.pl, fot. dlahandlu.pl)