W lutym odnotowano niewielką poprawę nastrojów konsumentów

26.02.2019

Jak wynika z badania Kantar TNS, wskaźnik TNS Consumer Index wzrósł w lutym 2019 roku do plus 0,3 pkt. z plus 0,2 pkt. miesiąc wcześniej.

„W lutym nastroje społeczne monitorowane w TNS Consumer Index pozostały stabilne. Na razie nie widać trendu wzrostowego, który mógł sugerować optymistyczny początek nowego roku” – napisano w komentarzu.

„Warto zwrócić uwagę na to, co widzimy na poziomie szczegółowych danych, gdyż te są już mniej optymistyczne. Zarówno prognoza, jak i ocena stanu gospodarki notują względem stycznia zauważalne spadki. Tak samo jest z oceną i prognozą sytuacji gospodarstw domowych – odsetek gospodarstw domowych dobrze oceniających swoją sytuację finansową nieco spadł względem stycznia. O ile ten fakt można tłumaczyć trudniejszym finansowo miesiącem (dla części polskich rodzin ferie to okres zwiększonych wydatków), to percepcja stanu polskiej gospodarki jest wyraźnie sprzęgnięta z nastrojami w mediach. Te zaś w styczniu były wyraźnie gorsze niż na przełomie roku – bez mała wszystkie monitorowane indeksy wykazują ujemną dynamikę” – dodano.

(26.02.2019 za PAP)