Niehandlowe niedziele nie windują sprzedaży w internecie

01.03.2019

– Nie obserwujemy większej sprzedaży w kanale internetowym w niedziele wolne od handlu. Polski rynek e-grocery jest jeszcze jednak stosunkowo młody. Udział e-grocery w sprzedaży online nie przekracza 1%. Carrefour Polska obecny jest w branży e-grocery od listopada 2016 roku, a rozwój zakupów spożywczych w internecie jest jednym z głównych elementów naszej strategii i planu transformacji Carrefour 2022. Odnotowujemy coraz większe wzrosty w kanale internetowym. Skala wzrostu liczby klientów rok do roku to już wartości trzycyfrowe – mówi Michał Sacha, dyrektor marketingu, digital, IT, e-commerce i usług finansowych Carrefour Polska.

W 2017 roku Carrefour przyjął strategię omnikanałowości i realizuje ją łącząc ofertę sklepów stacjonarnych w różnych formatach z e-commerce.

– Carrefour jako pierwsza sieć spożywcza w Polsce wprowadził w swoim sklepie internetowym Carrefour.pl koncept Marketplace. Dzięki temu Carrefour.pl zaoferował klientom również towary spoza swojej oferty, które były niedostępne w stacjonarnych sklepach sieci, a zapewniają je współpracujący z Carrefour zweryfikowani sprzedawcy. Marketplace znacząco wzmocnił ofertę Carrefour również poprzez rozwój takich kategorii jak: Dom i Ogród, Dziecko, Elektronika. Nasz model invite marketplace wciąż się rozwija. Od momentu wdrożenia konceptu jesienią 2017 roku, liczba sprzedawców wzrosła o 500%, a liczba produktów na platformie zbliża się do 0,5 mln. Zaczęliśmy również współpracę z kilkoma platformami, aby szybko rozbudować naszą ofertę i ułatwić naszym Partnerom integrację z modelem marketplace, a niedługo poszerzymy ofertę o nowe kategorie produktowe – tłumaczy Michał Sacha.

Choć zakupy przez internet stały się powszechne, to zamawianie artykułów spożywczych online nadal jeszcze budzi obawy sporej części konsumentów. – W Carrefour budujemy zaufanie klienta mając świadomość tego, że nie sprzedajemy tylko produktu, ale całą usługę – i to już od momentu wejścia klienta na stronę internetową. Jeśli skompletujemy produkty najwyższej jakości, ale nie zmieścimy się z dostawą w wybranym przez klienta przedziale czasowym, to nie będzie on zadowolony z realizowanego z nami zamówienia. Kupujący oczekują, że dostarczymy zamówienie kompletne, najwyższej jakości, szybko, w wybrany sposób i w preferowanym przedziale czasowym. Jako Carrefour bierzemy odpowiedzialność za cały ten proces. Klienci obawiają się, że złożenie zamówienia w internecie będzie skomplikowane, że nikt tak dobrze jak oni sami nie wybierze produktów, że nie będą przewożone w odpowiedni sposób, kurier przyjedzie poza pasującymi im godzinami, albo nie będzie możliwości odebrania ich w niestandardowych godzinach. Dlatego przygotowujemy stronę internetową w taki sposób, aby klient w jak najkrótszym czasie i w jak najwygodniejszy sposób skompletował swój koszyk, gotowe już zamówienia przechodzą podwójny proces kontroli i są dostarczane samochodami wyposażonymi w chłodnie i mroźnie, co gwarantuje świeżość dostarczanych produktów. Inwestujemy w technologie optymalizujących procesy przygotowania zamówień, ich transportu, dostaw czy odbioru przez klienta. Dajemy klientom najszerszy wybór opcji dostawy zakupów spożywczych: dostawa pod wskazany adres, w tym tzw. express delivery, odbiór w 25 Coolomatach (24h), a także w punkcie odbioru osobistego Carrefour Drive na warszawskim Targówku – mówi Michał Sacha.

(01.03.2019 za dlahandlu.pl, fot. mat. prasowe)