Rynek spożywczy i handel ważnymi tematami XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego

01.03.2019

13-15 maja odbędzie się XI edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego (EEC – European Economic Congress). Największa impreza gospodarcza w Europie Centralnej odbędzie się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym i w Hali Widowisko-Sportowej Spodek w Katowicach. W programie, jak co roku, wiele ważnych tematów dotyczących rozwoju rynku spożywczego i handlu.

W ramach XI edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego zaplanowaliśmy m.in. takie sesje i dyskusje dotyczące rynku spożywczego i handlu:

Rynek spożywczy. Czas konsolidacji

– Ruszyła machina konsolidacji – przegląd najciekawszych transakcji;

– Nie tylko organicznie. Kto ma apetyt na wzrost poprzez przejęcia?

– Które kategorie i segmenty dojrzały do akwizycji? Tłuste kąski na rynku;

– Sukcesja silnym determinantem fuzji i przejęć na rynku spożywczym;

– Fundusze, inwestorzy branżowi – kto jest zainteresowany transakcjami?

Wielkie przyspieszenie. Przyszłość rynku spożywczego

– Decyzje biznesowe na karuzeli trendów. Nadążyć za świadomym i wymagającym konsumentem;

– Sztuka dotarcia. Strategie marketingowe dopasowane do konsumentów. Znane marki w nowej odsłonie;

– Nowe produkty, nowe potrzeby, nowe opakowania. Innowacja i tradycja;

– Czy pokolenie młodych przedsiębiorców zrewolucjonizuje rynek spożywczy?

Żywność i jedzenie – moda i styl

– Jedzenie jako element popkultury – szanse i wyzwania dla sektora spożywczego;

– Wartość i przyjemność jedzenia. Rozkwit i przyszłość kultury foodie;

– Gotowanie na topie. Blogosfera, social media i trendy kulinarne kształtują rynek spożywczy;

– Kucharz i dietetyk nowymi autorytetami. Jak wykorzystać ten potencjał?

– Branża HoReCa na fali mód i trendów;

– Potencjał współpracy marek spożywczych i gastronomii. Jak to zrobić?

European Start-up Days / The Future Of The Market – nowy konsument

Trendy i preferencje konsumenckie kształtujące rzeczywistość;

Procesy zakupowe a różnice pokoleniowe. Nowe modele zachowań;

Zakupy online czy stacjonarnie, a może omnichannel?

Personalizacja, wyjątkowość, marka – co się liczy dla młodych klientów?

Reakcje na różne formy reklamy. Zaufanie, lojalność, prywatność.

Smart konsument w świecie omnichannel

Big Data w handlu. Wielki brat zagląda do koszyka Polaka;

Ewolucja od ceny do jakości. Jak zanik „instynktu łowcy” zmieni rynek?

Pokolenie online kształtuje ofertę sklepów. A co z potrzebami silver generation?

Koniec ery niemego konsumenta. Klient decyduje o ofercie sklepu;

Nowe technologie, e-grocery, e-lojalność – wyzwania cyfrowego handlu;

Sklep bezobsługowy przyszłością convenience?

Handel 4.0: ekologia, premium, digital

Ekologiczny produkt i wyposażenie. Nowe otwarcie w relacjach sieć – konsument;

Budowanie doświadczenia zakupowego. Co ważniejsze – technologia czy uśmiechnięty sprzedawca?

Premium, ale inaczej. Jak budować limitowaną ofertę w gospodarce nadmiaru?

Personalizacja promocji odpowiedzią na brak lojalności;

Przyjemne zakupy? Technologia kreuje trendy.

European Start-up Days / Digital marketing

Najnowsze trendy w marketingu. Przekaz jedno- i wielokierunkowy. Rola social mediów;

Digital marketing. Wiedza o kliencie, personalizacja narzędzi, mobilność;

Od kampanii do konwersacji. Rola narzędzi PR – zacieranie różnic z marketingiem;

Sztuka wpływania. Followersi, influencerzy, celebryci;

Marketing w czasach fake newsów. Zaufanie jako kapitał;

Często czy intensywnie? Marketer i klient wobec przesytu treścią.

(01.03.2019 za portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)