Projekt ustawy „o markach własnych” jest na etapie koncepcyjnym

11.03.2019

– Projekt ustawy dotyczącej sklepów wielkopowierzchniowych jest w trakcie prac koncepcyjnych i nie ma na obecnym etapie skonkretyzowanych, gotowych zapisów. Główne założenia projektu zostaną przedstawione odpowiednio wcześnie, zgodnie z regulaminem Rady Ministrów – czytamy w odpowiedzi przesłanej do redakcji dlahandlu.pl na pytanie odnośnie regulacji udziału marek własnych w obrotach sklepów.

Projekt przygotowywany jest przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Na początku marca premier Morawiecki powiedział: – Zdecydowanie chcemy doprowadzić do tego, żeby na półkach były towary z markami polskimi, a nie tylko (…) z markami sklepów wielkopowierzchniowych. Chcemy, aby w ten sposób rolnicy mogli budować siłę swojej marki.

Premier uczestniczył razem z prezesem PSL Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem oraz komisarzem UE ds. rolnictwa i obszarów wiejskich Philem Hoganem debacie obywatelskiej, która odbyła się w ramach Europejskiego Forum Rolniczego.

Morawiecki dodał, że przy powstawaniu ustawy, która promować będzie polskie marki, rząd będzie „korzystał z najlepszych wzorców w UE”. – Bo inne kraje sprytnie bronią swoich własnych rynków, a my mamy za bardzo liberalne, po rządach Platformy, spojrzenie – zaznaczył.

(11.03.2019 za dlahandlu.pl)