Danone dostrzega potencjał produktów pochodzenia roślinnego. „To jedna z najszybciej rozwijających się kategorii spożywczych”

12.08.2019

– W Danone rozwijamy zarówno ofertę produktów mlecznych, jak i kategorię produktów pochodzenia roślinnego, której potencjał do dalszego wzrostu dostrzegamy – mówi Rafał Wróblewski, dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone.

– Obserwujemy rosnące zainteresowanie produktami pochodzenia roślinnego, jednak o konkurowaniu tych dwóch kategorii – produktów mlecznych oraz roślinnych zamienników nabiału – nie można mówić. Produkty pochodzenia roślinnego stanowią przede wszystkim alternatywę dla konsumentów ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, np. osób z alergią na białka mleka. Są również wartościowym urozmaiceniem diety osób, które na co dzień sięgają po produkty mleczne. Aż 80% osób spożywających produkty pochodzenia roślinnego deklaruje, że spożywa produkty z obu kategorii, jednocześnie odsetek konsumentów kupujących produkty pochodzenia roślinnego stale rośnie. Dlatego w Danone rozwijamy zarówno ofertę produktów mlecznych, jak i kategorię produktów pochodzenia roślinnego, której potencjał do dalszego wzrostu dostrzegamy – podkreśla Rafał Wróblewski.

Jego zdaniem, produkty pochodzenia roślinnego są atrakcyjnym urozmaiceniem diety dla coraz większej grupy osób – włączanie ich do swojej diety jest silnym, rosnącym trendem w skali świata.

– Spodziewamy się rozwoju tej kategorii produktów. W Polsce produkty te są obecne w 13,4% gospodarstw domowych, podczas kiedy na przykład w Belgii w ponad 35%. Pokazuje to potencjał dla kategorii na krajowym rynku. Produkty pochodzenia roślinnego są zresztą jedną z najszybciej rozwijających się kategorii spożywczych, a w skali roku ich sprzedaż wzrosła o 33%. Potencjał do dalszego rozwoju jest duży, ponieważ konsumenci sięgają po produkty pochodzenia roślinnego z różnych względów – zarówno z uwagi na specjalne potrzeby żywieniowe, jak również dla urozmaicenia codziennej diety. Ta grupa produktów silnie wpisuje się zresztą w dominujący aktualnie trend konsumencki, czyli zdrowy styl życia. W wielu krajach konsumenci chętnie sięgają po produkty oznaczone jako „vege” czy „pochodzenia roślinnego”, ponieważ kojarzą je z wartościowym uzupełnieniem diety, w której na co dzień znajdują się również produkty mleczne – komentuje dyrektor ds. rozwoju klientów w Danone.

Dodaje, że choć sprzedaż produktów pochodzenia roślinnego jest skoncentrowana głównie w dużych sieciach handlowych, to równie ważnym kanałem sprzedaży jest segment HoReCa. – Napoje roślinne – takie, jak napoje sojowe, ryżowe, owsiane czy kokosowe dostępne w ofercie Alpro – stanowią alternatywę dla mleka i są doceniane zarówno przez baristów, jak i klientów kawiarni – mówi.

Jak podkreśla, Danone obserwuje zmieniające się trendy konsumenckie i reaguje na nie – zarówno lokalnie, jak i globalnie. Stąd decyzja o włączeniu do portfolio marki Alpro. Wśród nich znajdują się m.in. napoje na bazie soi, migdałów, ryżu i owsa czy sojowe desery w różnych smakach.

Z danych Nielsen wynika, że Alpro jest liderem rynku produktów pochodzenia roślinnego wśród producentów markowych z 24,6% udziałów wartościowych.

– Zdecydowanie jest to kategoria, którą będziemy dalej rozwijać w myśl przyświecającej nam misji niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Pracujemy nad zwiększeniem dostępności marki zarówno poprzez współpracę z sieciami handlowymi, jak i rozszerzanie portfolio. W tym roku zaprezentowaliśmy konsumentom ciekawe nowości – napoje na bazie kawy Alpro Caffe oraz tzw. jogurty roślinne, czyli produkty na bazie soi z kulturami bakterii jogurtowych. Planujemy również aktywacje w punkcie sprzedaży oraz działania edukacyjne, dzięki którym konsumenci mogą dowiedzieć się więcej o samej kategorii i naszej ofercie – dodaje Rafał Wróblewski.

(12.08.2019 za portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)