W roślinnych alternatywach dla nabiału drzemie ogromny potencjał

16.08.2019

Z danych firmy Mintel wynika, że 25% respondentów w Polsce ogranicza ilość nabiału w diecie ze względów zdrowotnych, zaś 15% deklaruje, że woli smak napojów roślinnych niż mleka krowiego / koziego. Dodatkowo, aż 44% uznaje roślinne alternatywy dla jogurtu za równie smaczne jak jogurty nabiałowe.

– Trend związany z rosnącą popularnością diet inspirowanych roślinnymi składnikami, w tym weganizm, wegetarianizm i fleksitarianizm, jest coraz mocniej widoczny na globalnym rynku spożywczym, a także w Polsce. Na przykład, konsumenci chętniej eksperymentują z roślinnymi alternatywami w kategorii produktów nabiałowych, mimo tego, że liczba osób stosujących w 100% dietę wegańską jest nadal ograniczona. Mimo to, roślinna półka sklepowa przyciąga także osoby, które poszukują nowych i różnorodnych doznań smakowych, ale także osoby borykające się z nietolerancjami/alergiami – tłumaczy Honorata Jarocka/Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Jak dodaje, analizując informacje pochodzące z Globalnej Bazy Nowych Produktów (GNPD: Global New Products Database) firmy Mintel, pomiędzy sierpniem 2016 roku a lipcem 2019 roku, roślinne zamienniki mleka stanowiły 44% udział w całej kategorii mleka, mleka smakowego i roślinnych alternatyw pod kątem liczby wdrażanych innowacji. Podobny rozkład odnotowano w całym regionie europejskim.

– Z uwagi na spory potencjał drzemiący w kategorii roślinnych alternatyw dla nabiału, w innowacje rynkowe inwestują nie tylko niszowi gracze specjalizujący się w produktach roślinnych, ale także duże, rozpoznawalne firmy z branży nabiałowej. Oferowanie „szytych na miarę” rozwiązań produktowych, jeżeli chodzi o portfolio produktowe, wpisuje się w obecną potrzebę personalizacji i różnorodności w odniesieniu do codziennej diety. Dobrym przykładem jest Zakład Produkcji Jogurtu Magda, który aktywnie inwestuje w poszerzanie roślinnej gamy produktów na bazie mleczka kokosowego pod marką PlantOn poprzez wprowadzanie nowych wariacji smakowych. Warto również wspomnieć, że niedawno wprowadzona została alternatywa dla śmietany oraz nowa organiczna linia VegUp Bio, która oprócz wersji naturalnej, obejmuje warianty smakowe słodzone owocami, sokami owocowymi i syropem z agawy – komentuje Honorata Jarocka.

(16.08.2019 za portalspozywczy.pl)