75% millenialsów robi zakupy online

19.08.2019

Trzech na czterech przedstawicieli tzw. pokolenia milenialsów robi zakupy w internecie – tak wynika z tegorocznego badania, przeprowadzonego przez Kantar TNS*, na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich. Niewiele mniej klientów e-sklepów jest wśród młodszego pokolenia, tzw. pokolenia Z. Natomiast w generacji 40-latków online kupuje co drugi badany.

Niezależnie od wieku, Polacy nie różnią się w ocenie przydatności nowoczesnych rozwiązań związanych z płatnościami w sieci. Odsetek osób, które chciałyby, aby takie metody płatności jak przelewy natychmiastowe stały się obowiązującym standardem w bankach, jest podobny we wszystkich kategoriach wiekowych.
75% przedstawicieli tzw. pokolenia Y (urodzeni w latach 80-tych i 90-tych), kupuje online. Nieco rzadziej (67%), zakupy w sieci robią przedstawiciele tzw. pokolenia Z (urodzeni po 2000 roku). Z kolei wśród 40-latków (pokolenie X), w sieci kupuje co druga osoba (50%). Klientem e-sklepów jest niemal co czwarty ankietowany 50-latek, i co dziesiąty badany w wieku 60+.

Najwięcej zwolenników przelewów natychmiastowych, takich jak obsługiwany przez KIR system Express Elixir, jest wśród przedstawicieli pokolenia Z. Aż 42% przedstawicieli tej grupy wiekowej uważa, że przelewy natychmiastowe powinny być standardem.

37% badanych szuka na stronie sklepu logotypu swojego banku (za wyjątkiem grupy 61+). Z kolei logotypu preferowanego systemu płatności, takiego jak Paybynet, szuka na stronie ok. 16% badanych. Gotówką przy odbiorze chętniej płacą najmłodsi ankietowani – niemal 44% przedstawicieli pokolenia Z, przedkłada gotówkę, nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35%.

(19.08.2019 za dlahandlu.pl)