Najbardziej zdrożeją produkty z frakcjonowania mleka

30.05.2022

Produkty z frakcjonowania mleka to bardzo specyficzny i niesłychanie dynamicznie rozwijający się rynek, szczególnie eksportowo. Zdarza się, że bardzo mało takich produktów zostaje u nas w Europie – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksander Paciorkiewicz, CEO Foodcom, firmy specjalizującej się w produkcji i dystrybucji surowców mleczarskich i pochodzenia roślinnego.

Zastosowanie produktów z frakcjonowania mleka

Produkty z frakcjonowania mleka znajdują zastosowanie praktycznie w całej branży spożywczej. Są wykorzystywane przy produkcji słodyczy, odżywek dla sportowców, w medycynie – można by wymieniać bardzo długo. To jakby druga połowa mleczarstwa. Firm, które poszukają takich produktów, jest cała masa. Z ceny wynika wyższa marżowość. Problemem jest, że cena nie zawsze oznacza jakość. Tu najwyższa jakość ma kluczowe znaczenie, co z kolei podnosi koszty.

Wiele zależy od zastosowania frakcji mleka. Mamy klientów, którzy doceniają tylko część specyfikacji danego produktu, a dla innych będą ważniejsze odmienne parametry. Na pewno ten rynek będzie rósł – już jest ogromny – jest wart więcej niż rynek serów - Aleksander Paciorkiewicz

O Foodcom

Firma Foodcom powstała w 2013 roku. Jej założycielem jest Aleksander Paciorkiewicz, który obecnie pełni rolę prezesa spółki. Dzięki zaangażowaniu i dobrze opracowanej polityce firmy udało mu się zyskać zaufanie klientów, zbudować silny zespół i sukcesywnie realizować swój innowacyjny plan. Spółka regularnie notuje wzrost wyników. W 2018 została wyróżniona prestiżową nagrodą Gazele Biznesu jako najszybciej rozwijająca się firma w branży mleczarskiej.

(30.05.2022 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)