Kalendarz Hochland Polska 2024. Konkurs fotograficzny już trwa!

Już po raz 17. Hochland Polska zaprasza swoich Pracowników, a w tej edycji także Dostawców Mleka, do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym. Nowy kalendarz firmowy Hochland będzie zbiorem 12-stu prac przedstawiających dobre praktyki, które wspierają ochronę naszej planety – po jednym przykładzie na każdy kolejny miesiąc 2024 roku. Zgłoszenia przyjmowane są do ostatniego dnia czerwca, a profesjonalna Komisja Konkursowa ogłosi wyniki najpóźniej pod koniec lipca.

Czytaj więcej

Hochland Polska wspiera Słodką Polskę

Słodka Polska to reprezentacja Polski Dzieci z Cukrzycą w piłce nożnej. Grający w niej młodzi piłkarze udowadniają, że choroba nie stanowi przeszkody do grania na naprawdę wysokim poziomie, a przy odpowiednim wsparciu sukcesy są na wyciągnięcie ręki. Słodką Polskę od lat wspiera Hochland Polska, współpracując z Mikołajem Illukowiczem – koordynatorem projektu i prezesem Stowarzyszenia Rodziców i Opiekunów Dzieci z Cukrzycą „CukierAsy”.

Czytaj więcej

Kaufland kolejny raz wyróżniony w plebiscycie Friendly Workplace 2023

Firma Kaufland została wyróżniona w prestiżowym konkursie Friendly Workplace 2023. To nagroda przeznaczona dla pracodawców, którzy wyznaczają standardy na rynku pracy i charakteryzują się nowoczesnym podejściem w kwestii polityki personalnej oraz rozwoju pracowników, a także szanują i w pełni wspierają model równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym.

Czytaj więcej

Staż a może praktyki? Poznaj możliwości rozwoju w sieci Kaufland podczas Talent Days

Już 22 marca na stadionie Tarczyński Arena we Wrocławiu studenci i absolwenci będą mieli okazję poznać tajniki rynku pracy podczas corocznego wydarzenia Talent Days. Tego dnia nie można ominąć stoiska jednego z największych pracodawców w Polsce z branży retail, uhonorowanego tytułem Najlepszego Pracodawcy w Polsce i w Europie – Kaufland Polska. Firma przygotowała ciekawe oferty pracy i praktyk we Wrocławiu i Warszawie, praktyczne wskazówki, a także świeżo parzoną kawę prosto od baristy.

Czytaj więcej

Utrudniają recykling, zanieczyszczają środowisko. Opakowania problematyczne – jak z nimi walczyć?

Opakowania plastikowe zrewolucjonizowały świat w XX wieku – nie można odmówić im licznych zalet, do których zalicza się np. niewielką masę, niskie koszty produkcji, czy dobre właściwości ochronne, które pozwalają m.in. na ograniczenie marnowania żywności. W tej wyliczance łatwo jednak zapomnieć o kosztach pozafinansowych, które ponosi zarówno ludzkość jak i środowisko. Obecny, dysfunkcyjny, system pozwala na wprowadzanie na rynek opakowań problematycznych, dla których nie ma możliwości odpowiedzialnego zagospodarowania lub utrzymania w obiegu. Czy oznacza to, że niedługo utoniemy w plastikowych odpadach? Polski Pakt Plastikowy, z pomocą nowego narzędzia, przekonuje polskie firmy, że alternatywna, cyrkularna rzeczywistość jest możliwa.

Czytaj więcej

60% Polaków czuje, że nasz kraj jest w recesji - jak powinny postępować marki, żeby zatrzymać klienta?

W Polsce trwa konsumencka recesja, czyli spadek wydatków gospodarstw domowych. Inflacja sprawiła, że klienci przewartościowali swoje potrzeby i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Z badania NilsenIQ Consumer Outlook Survey wynika, że 64% klientów sklepów deklaruje zakup tylko tych produktów, które na pewno wykorzysta, a 38% twierdzi, że „mniej znaczy więcej” – osoby te podkreślają, że nie potrzebują wszystkich rzeczy, które wcześniej wydawały się dla nich niezbędne. Zmienność nastrojów konsumenckich oraz nowe trendy znacząco wpływają na marki, które muszą być elastyczne na zmieniające się otoczenie. Jak powinny postępować, aby przyciągnąć i zatrzymać klienta w środowisku, w którym aż 60% respondentów czuje, że nasz kraj jest w recesji (dane NIQ 2023)?

Czytaj więcej

Polacy wciąż uwielbiają mięso. Średnio jedzą je nawet do sześciu razy w tygodniu. Głównie drób i wieprzowinę – Badanie Kantar

Mięso wciąż stanowi ważną pozycję w menu Polaków. Prawie czterech na dziesięciu badanych sięga po nie zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu. Co trzecia osoba robi to nawet 4-6 razy w tym czasie. Na co dzień rodacy wybierają drób i wieprzowinę, ale ważne miejsca na liście zakupowej zajmują też ryby i owoce morza. Z kolei wołowina plasuje się wysoko w kategorii mięs jadanych od czasu do czasu. Natomiast dziczyzna i jagnięcina są rzadko wybierane przez konsumentów. Takie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania Kantar Polska i Grupy BLIX, przeprowadzonego na próbie blisko 1,8 tys. konsumentów.

Czytaj więcej

Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. coraz bardziej zainteresowane

Jak wynika z najnowszego badania, co ósmy frankowicz niebędący w sporze sądowym zainicjował ostatnio kontakt ze swoim bankiem w sprawie zaproponowania mu ugody. Dokładnie rok wcześniej, takich osób było nieznacznie więcej. Natomiast z blisko 14% do ponad 21% rdr. wzrosła grupa respondentów, z którymi bank z własnej inicjatywy skontaktował się w celu zawarcia ugody. Do tego sondaż wykazał, że prawie co czwarty ankietowany jest skłonny do rozmów z kredytodawcą na ww. temat. Frankowiczów, którzy chcą polubownie załatwić sprawę, głównie interesuje przewalutowanie po uzgodnionym kursie lub unieważnienie umowy ze wzajemnym rozliczeniem.

Czytaj więcej

#mistrzowiewkuchni Mateusz Gessler & Somat - duet ekspertów w Twojej kuchni

Mateusz Gessler to jeden z najlepszych polskich szefów kuchni, właściciel restauracji i prowadzący programy o tematyce kulinarnej. Marka Somat od ponad 50 lat jest zaś synonimem innowacyjnych środków do zmywarek, dając pewność, że naczynia będą perfekcyjnie czyste. A teraz ci dwaj eksperci nawiązują długofalową współpracę – Mateusz pokaże, jak żyć ze smakiem i czerpać przyjemność z gotowania, a Somat udowodni, że z dobrym środkiem do zmywarek kuchenne przygody mogą mieć tylko lśniące strony. Tego duetu nie da się przeoczyć. A brudne naczynia? So what? Somat!

Czytaj więcej

W Jasionce o przyszłości europejskiego rolnictwa

22.03.2023

Po przerwie spowodowanej najpierw pandemią, a później wojną w Ukrainie w tym roku Europejskie Forum Rolnicze powróciło do podrzeszowskiej Jasionki. W pierwszym dniu forum wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk uczestniczył w debacie o przyszłości europejskiego rolnictwa.

Czytaj więcej

Ekoschematy powierzchniowe - trwa nabór wniosków

22.03.2023

Przypominamy, że od 15 marca 2023 r. można składać wnioski o przyznanie płatności m.in. w ramach ekoschematów powierzchniowych. Jest to pierwszy nabór w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027. Zachęcamy rolników do wnioskowania o płatności.

Czytaj więcej

Transformacja rynku pracy przyspiesza. Aktywne uczenie i elastyczność będą jednymi z kluczowych kompetencji przyszłości

22.03.2023

– Szybka cyfryzacja i rozwój koncepcji przemysłu 4.0 wymuszają nabywanie nowych umiejętności w obszarach takich jak nowe technologie, cyberbezpieczeństwo, robotyzacja czy analiza danych. Jednocześnie, wraz z postępującą automatyzacją, na znaczeniu zyskują kompetencje miękkie, w których maszyny nie będą w stanie zastąpić ludzi. W tych szybko zmieniających się realiach rynku pracy jedną z kluczowych kompetencji przyszłości jest więc dążenie do samorozwoju, aktywne uczenie się i stałe podnoszenie swoich umiejętności – wskazuje Aleksandra Kowalik z PKO BP.

Czytaj więcej

WPR - harmonogram naborów

21.03.2023

Jest już harmonogram naborów wniosków o przyznanie pomocy w 2023 r. w ramach Krajowego Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (KPS WPR 2023-2027). Udostępniła go na swojej stronie internetowej Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Czytaj więcej

Bezpłatna pomoc doradców

21.03.2023

Od 15 marca Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje wnioski o płatności bezpośrednie. W razie potrzeby doradcy z Ośrodków Doradztwa Rolniczego bezpłatnie pomogą w wypełnieniu wniosku. Ośrodki prowadzą także szkolenia dla rolników w zakresie prawidłowego wypełniania wniosków i korzystania z ekoschematów.

Czytaj więcej

Rafał Mundry: wielkanocne zakupy Polaków skromniejsze i... lżejsze

21.03.2023

Święconka będzie jeszcze „na bogato”. Za to wielkanocny stół na pewno będzie skromniej zastawiony i to będzie już mocno widoczne - mówi w rozmowie z portalspozywczy.pl, Rafał Mundry, ekonomista i analityk gospodarczy oraz pasjonat danych, który od lat w mediach społecznościowych tłumaczy naszą gospodarczą rzeczywistość.

Czytaj więcej

Polska coraz atrakcyjniejszym miejscem do rozwijania kariery w nauce. Potencjał naukowy rośnie, ale nie jest on w pełni wykorzystywany

21.03.2023

Liczba naukowców w Polsce rośnie nieprzerwanie od 2012 roku. Pod tym względem – ze 124 tys. badaczy i badaczek – zajmujemy w UE piątą pozycję – wynika z raportu OPI-PIB „Nauka w Polsce 2022”. Na przestrzeni ostatnich lat widać większą aktywność w przyciąganiu do kraju naukowców z zagranicy, także Polaków, którzy robią karierę poza krajowymi instytutami czy uczelniami. Większa jest też publikacyjna aktywność naukowców i dostęp do finansowania. Wciąż jednak zajmujemy znacznie dalsze pozycje, jeśli chodzi o patenty czy międzynarodowe granty, co pokazuje, że możemy jeszcze poprawić wykorzystanie rosnącego potencjału polskiej nauki.

Czytaj więcej

Biogazownie rolnicze w Polsce

20.03.2023

Z danych Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa wynika, że na dzień 14 marca 2023 r. do rejestru wytwórców biogazu rolniczego było wpisanych 146 biogazowni rolniczych, których łączna zainstalowana moc elektryczna wynosiła ponad 142 MWe.

Czytaj więcej

Kaufland i klienci po raz kolejny pomogą potrzebującym. Ruszają świąteczne zbiórki żywności w sklepach sieci

Jak co roku z okazji zbliżających się świąt wielkanocnych Kaufland wspólnie z Caritas Polska i Bankami Żywności organizuje w swoich sklepach zbiórki produktów spożywczych dla osób będących w potrzebie. W około 200 sklepach sieci w specjalnie oznaczonych koszach klienci będą mogli pozostawić artykuły o długim terminie przydatności do spożycia, które następnie trafią m.in. do wielodzietnych rodzin, osób bezrobotnych czy rodzin uchodźczych z Ukrainy.

Czytaj więcej

Rusza druga edycja kampanii Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych. Działania mają się przełożyć na korzyści dla polskich konsumentów

Wraz ze Światowym Dniem Konsumenta rozpoczyna się druga edycja kampanii edukacyjnej Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych, mająca na celu zachęcić konsumentów do podejmowania decyzji żywieniowych w sposób bardziej świadomy. Ułatwiają to oznaczenia Nutri-Score, obecne na coraz większej liczbie produktów spożywczych, dlatego znaczna część działań kampanii będzie skoncentrowana na przybliżeniu informacji, w jaki sposób działa system Nutri-Score i jak z niego korzystać. Inicjatorami kampanii są producenci żywności oraz wiodące sieci handlowe, którzy dobrowolnie wprowadzili system Nutri-Score do swojej oferty – Danone, Nestle, Auchan, Biedronka, Carrefour oraz Żabka. Firmy te łączą siły na rzecz propagowania lepszych wyborów żywieniowych. Partnerem kampanii została Federacja Konsumentów.

Czytaj więcej

Do salonów samochodowych wraca ruch sprzed pandemii. Konsumenci mogą powalczyć o rabaty

W styczniu i lutym br. odnotowano o ponad 3% więcej wizyt w salonach samochodowych niż w analogicznym okresie ub.r. Jednocześnie o przeszło 2% ubyło unikalnych klientów. Natomiast z blisko 11% do prawie 20% wzrosła grupa osób odwiedzających więcej niż jedną taką placówkę. Do tego ok. 13% wizyt, zarejestrowanych we wszystkich obiektach, przypadło na marki premium. Liczba zainteresowanych droższymi autami zwiększyła się o przeszło 4%. Z kolei o prawie 5,5 p.p. zmalał udział rodziców w gronie potencjalnych nabywców różnych pojazdów. Tak wynika z obserwacji ponad 23 tys. konsumentów, którzy odwiedzili łącznie 1,7 tys. dealerów.

Czytaj więcej

Odzież, która chroni zasoby

Organiczna bawełna i recykling włókien naturalnych – m.in. tak powstaje odzież Tchibo. W taki sposób firma odpowiada na jedno z najważniejszych wyzwań naszych czasów, czyli produkcję, która może przyczynić się do ochrony zasobów naturalnych, a nie degradacji środowiska. Tchibo dąży do tego, aby stać się w 100% zrównoważonym przedsiębiorstwem.

Czytaj więcej

PIM podjęła współpracę z PAIH

18.03.2023

Polska Izba Mleka aktywnie działa na rzecz rozwoju branży mleczarskiej. Obecnie w związku z trudną sytuacją panującą w sektorze mleczarskim podjęła współpracę z Polską Agencją Inwestycji i Handlu w celu poszukiwania nowych rynków zbytu.

Czytaj więcej

Zarząd OSM Czarnków odwołany!

17.03.2023

Rada Nadzorcza OSM Czarnków odwołała ze stanowiska prezesa i zastępczynię prezesa mleczarni. To kolejne trzęsienie ziemi w czarnkowskiej spółdzielni mleczarskiej w ostatnim czasie. Niedawno zarząd miał informować, że przez wysokie ceny gazu sytuacja finansowa firmy jest coraz gorsza i za kilka miesięcy może dojść do zamknięcia OSM Czarnków. Czy mleczarnia przetrwa?

Czytaj więcej

Danone: Obecny kryzys przyspieszy transformację energetyczną

17.03.2023

Sytuacja geopolityczna, z jaką mamy do czynienia od jakiegoś czasu, ujawniła niedoskonałości obecnego systemu zaopatrzenia w paliwa i energię. Mieliśmy okazję przekonać się, jakie skutki może przynieść usunięcie jednego z ogniw globalnego łańcucha paliwowo-energetycznego – mówi Grzegorz Bobek, kierownik ds. Ochrony Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju, grupa spółek Danone.

Czytaj więcej

Co sprzyja przejęciom w branży mleczarskiej?

16.03.2023

Obecna sytuacja niewątpliwie sprzyja przejęciom w branży mleczarskiej. Mniejszym producentom już teraz ciężko jest konkurować z dużymi producentami, a rosnące koszty produkcji będą tylko pogłębiać to zjawisko - mówi nam Łukasz Targoszyński, partner w Kancelarii Baker McKenzie.

Czytaj więcej

Rozmowy z przedstawicielami młodych rolników

16.03.2023

Spotkanie wicepremiera, ministra rolnictwa i rozwoju wsi Henryka Kowalczyka z przedstawicielami Zarządu Związku Zawodowego Centrum Narodowego Młodych Rolników dotyczyło bieżących spraw ważnych dla polskiego rolnictwa. Szczegółowo omówione były sytuacja na rynku zbóż oraz możliwości skorzystania z ekoschematów.

Czytaj więcej

Rozmowy polsko-mołdawskie

16.03.2023

Wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk rozmawiał dziś z przebywającym w Polsce z wizytą roboczą wicepremierem, ministrem rolnictwa i przemysłu spożywczego Mołdawii Vladimirem Boleą o perspektywach rozwoju współpracy między państwami.

Czytaj więcej

Przemysł spożywczy musi nadążyć za zmianami rynkowymi

16.03.2023

Rynek żywności w ostatnim czasie uległ wielu zmianom. Były one spowodowane przez nowe decyzje konsumentów, którzy znacznie częściej wybierali produkty typu light pochodzenia roślinnego czy zawierające alternatywne proteiny - mówi Damian Kozioł, Dyrektor Pionu Przemysłu Spożywczego dla regionu Polski, Ukrainy i krajów bałtyckich Alfa Laval.

Czytaj więcej

Kaufland planuje zatrudnić w 2023 roku blisko 300 osób. Oferuje umowy o pracę

16.03.2023

Rekrutacja w branży handlowej nie jest już tak dużym wyzwaniem jak jeszcze rok temu. Zdarzają się sytuacje, że liczba chętnych kandydatów jest wyższa niż liczba ofert. Spowolnienie gospodarcze sprawia, że pracownicy doceniają firmy, które oferują stabilne zatrudnienie, przejrzyste warunki pracy, konkurencyjne wynagrodzenie i atrakcyjne benefity pozapłacowe – mówi w rozmowie z pulshr.pl Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego w Kauflandzie.

Czytaj więcej