Nowości w portfolio Activii jogurty do picia z siemieniem lnianym

Activia wprowadza nowe warianty produktów – w portfolio marki zagoszczą jogurty do picia ze zbożami i siemieniem lnianym w dwóch owocowych smakach: mango i ananas oraz gruszka i kiwi. Nowa Activia to propozycja dla wszystkich zabieganych osób, które chcą dbać o dobrze zbilansowaną dietę, ale trudno im znaleźć odpowiednią propozycję pomiędzy głównymi posiłkami. Wprowadzenie nowych produktów na rynek będzie wspierane kampanią w telewizji, digital oraz działaniami w punktach sprzedaży.

Czytaj więcej

Ponad 80% rolników popiera członkostwo Polski w UE

19.06.2018

Dystans rozwojowy, dzielący polską wieś od miasta, systematycznie spada, okres po wejściu do UE to dla obszarów wiejskich najlepszy czas w historii – to główne wnioski z „Raportu o stanie wsi. Polska wieś 2018” Fundacji na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa (FDPA).

Czytaj więcej

Kosztowne wymogi dla hodowców

19.06.2018

Wielkopolska Izba Rolnicza ocenia projekt z czerwca 2018 roku „Programu działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu”. Wynika z niego, że wszyscy rolnicy, którzy posiadają zwierzęta gospodarskie, zmuszeni będą dostosować swoje gospodarstwa do nowych wymogów, m.in. w zakresie wybudowania płyt do składowania obornika oraz zbiorników na płynne nawozy naturalne czy silosów na pasze soczyste.

Czytaj więcej

Opublikowano rozporządzenie o kraju pochodzenia podstawowego składnika środka spożywczego

19.06.2018

Polska Izba Mleka poinformowała, że 29 maja br. opublikowano w Dzienniku Urzędowym UE rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 2018/775 z dnia 28 maja 2018 roku ustanawiające zasady stosowania art. 26 ust. 3 Rozporządzenia (UE) nr 1169/2011 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat środka spożywczego, w odniesieniu do przepisów wskazujących kraj lub miejsce pochodzenia podstawowego składnika środka spożywczego, w przypadku gdy jest ono inne niż̇ podane dla tego środka spożywczego.

Czytaj więcej

Czy konsument może zakochać się w marce?

19.06.2018

Każda firma może zdobyć wiernych fanów. Jeżeli będzie prowadzić uczciwy dialog z otoczeniem, to ma szansę rozkochać w sobie klientów, niezależnie od skali swojego biznesu. Czy mogą tego dokonać tylko sklepy stacjonarne czy również e-commerce? Co musi się wydarzyć, żeby tak silna więź z marką powstała? Ile potrzeba na to czasu? Jak tego dokonać? Dlaczego personalizacja produktu i marketing sensoryczny mogą pomóc w budowanie lojalności konsumenckiej?

Czytaj więcej

Polscy konsumenci lubią mieć wybór i cenią różnorodność w handlu

19.06.2018

Polscy konsumenci lubią mieć wybór i cenią różnorodność w handlu detalicznym. Z jednej strony chętnie robią zakupy w dyskontach, super- i hipermarketach, z drugiej – bardzo doceniają i darzą sentymentem małych sprzedawców. Jak wynika z raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta” przygotowanego przez platformę MAM, konsumenci cenią każdy rodzaj sklepów za coś innego.

Czytaj więcej

85% firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe. Dla większości konsumentów największe znaczenie ma czas obsługi

19.06.2018

Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte i czerwone kartki klienci dają zwykle za długi czas oczekiwania na kontakt z konsultantem oraz złą organizację wsparcia. To może zaważyć na wynikach firmy, dlatego coraz częściej stawiają one klientów w centrum zainteresowania. Do starań w tym kierunku mają zachęcać ich także takie inicjatywy jak Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których niczym na boisku piłkarskim najlepsze pod kątem obsługi klienta firmy walczą o bramki, czyli dobre opinie konsumentów.

Czytaj więcej

Mlekovita powiększy się o trzy zakłady

18.006.2018

Podczas XI Światowego Dnia Mleka w Wysokiem Mazowieckiem, Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity, zapowiedział, że w najbliższym czasie do Mlekovity będzie należało 20 zakładów. W tej chwili spółdzielnia ma 17 zakładów w całej Polsce.

Czytaj więcej

Nowe preparaty odżywcze opracowane wspólnie z pacjentami onkologicznymi

18.06.2018

Zmiany w odczuwaniu smaków, brak apetytu czy nadwrażliwość na zapachy – z tymi problemami zmaga się do 70% chorych onkologicznych w trakcie chemio- i radioterapii[1]. W odpowiedzi na potrzeby żywieniowe tych osób powstały nowe formuły smakowe preparatów odżywczych Nutridrink Protein. To unikatowe rozwiązanie stworzone dla pacjentów onkologicznych we współpracy z chorymi, doświadczającymi podobnych dolegliwości.

Czytaj więcej

Odejście Krzysztofa Jurgiela było długo wyczekiwane

18.06.2018

– Odejście Krzysztofa Jurgiela ze stanowiska ministra rolnictwa było długo wyczekiwane; mamy nadzieję, że PiS na kolejnego ministra wskaże osobę, która nie będzie się bała rewolucyjnych zmian na polskiej wsi – powiedział w poniedziałek poseł Kukiz'15 Jarosław Sachajko.

Czytaj więcej

Dyskonty tworzą nowy wzorzec zachowań zakupowych

18.06.2018

W Polsce znaczenie ceny przy wyborze produktu doganiane jest przez czynnik jakości produktów oraz wygody zakupów. Klienci oczekują na półkach sklepów szerokiej oferty produktów świeżych, w tym ekologicznych, nawet od mniejszych formatów, np. sieci convenience – zauważył Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu podczas ING Food&Retail Round Table.

Czytaj więcej

Pomimo rozwoju e-commerce sklepy stacjonarne to punkty pierwszego wyboru

18.06.2018

– Dzisiaj sklepy stacjonarne są w stanie stwierdzić, jaki towar sprzedały i w jakiej ilości, ale nie potrafią np. precyzyjnie określić, jakimi ścieżkami podążają klienci, przy jakich półkach spędzają najwięcej czasu, dlaczego, jakiego towaru nie kupili, bo nie było go na stanie lub nie mogli go znaleźć. Stacjonarne placówki nie wiedzą też ile czasu spędzili klienci przy kasie, albo którzy z nich opuścili sklep, bo zniechęciła ich kolejka do kasy. Tymczasem jest to wiedza, którą posiada każdy sklep internetowy – zwraca uwagę Wojciech Stramski z Lab4Motion.

Czytaj więcej

Liderzy e-commerce stawiają na tradycyjny handel

18.06.2018

Liderzy handlu online inwestują coraz większe środki w rozwój branży detalicznej. Wykorzystując wiedzę i technologie, udowadniają, że wciąż tkwi w nim gigantyczny potencjał, a możliwości zwiększenia sprzedaży są znacznie większe niż przypuszczano.

Czytaj więcej

Jakie triki stosują producenci żywności? Lista nadużyć jest spora

17.06.2018

Europejska organizacja konsumencka BEUC opublikowała raport, w którym ujawnia triki stosowane przez producentów żywności. Jej zdaniem potrzebne jest opracowanie uczciwszych zasad opisywania produktów żywnościowych. Organizacja chce wprowadzenia precyzyjnych definicji terminów: „rzemieślniczy”, „naturalny” i „tradycyjny” – podaje money.pl.

Czytaj więcej

33% badanych robi zakupy w wolne niedziele na stacjach benzynowych

17.06.2018

70% badanych deklaruje, że wolny czas spędza w weekendy najczęściej w domu, a 59% wybiera odpoczynek na łonie natury, 17% idzie do restauracji, a 19% do kina. Spędzanie wolnego czasu w galeriach handlowych deklaruje 13% badanych – wynika z badania zrealizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych, agencję komunikacji marketingowej ITBC Communication oraz agencję badawczą SW Research. Badanie zawiera opinie konsumentów dotyczące postrzegania zakazu handlu oraz związanych z tym zwyczajów i preferencji zakupowych.

Czytaj więcej

Regionalnie i ze smakiem: MSM Mońki z nową kampanią „Tradycja smaku z doliny Biebrzy”

MSM Mońki nie od dziś podkreśla rolę natury w procesie tworzenia aromatycznych i wyjątkowych serów. Nowa kampania wizerunkowa powstałej w 1972 roku Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej kieruje uwagę odbiorców także ku regionalnym źródłom smaku obecnych w ofercie produktów. Kluczem do ich sukcesu jest „Tradycja smaku z doliny Biebrzy”, która pozwala czerpać zarówno ze znanych od lat receptur, jak i z dobrodziejstw najczystszej polskiej przyrody.

Czytaj więcej

25 sierpnia przypada Dzień polskiej żywności

Już teraz warto zaznaczyć w kalendarzu datę 25 sierpnia, wtedy bowiem przypada Dzień polskiej żywności. Nietypowe święto, którego inicjatorami są organizatorzy Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”, będziemy obchodzić już po raz szósty. To świetna okazja, aby przypomnieć jak bogatym kulinarnym dziedzictwem dysponujemy.

Czytaj więcej

Udział mleka w rynku ekologicznej żywności stanowi 3%

15.06.201

– Trudno nam mówić o trendach rynkowych w ujęciu naszej mleczarni, ponieważ ulokowaliśmy swoją markę w segmencie ciągle jeszcze niszowym – produktów regionalnych i ekologicznych. Ogólna dynamika rozwoju rynku eko jest imponująca: w ciągu 7 lat w Polsce jego wartość wzrosła ponad dwukrotnie i obecnie jest wart około 700 mln zł. Niestety udział mleka w tym segmencie to jedynie 3% (imas.pl – dane za rok 2014) – powiedział Zbigniew Waz, prezes zarządu Stara Mleczarnia S.A.

Czytaj więcej

eWnioski na 5

15.06.2018

Wnioski o przyznanie płatności za rok 2018 złożyło ponad 1,298 mln rolników, w tym 866,28 tys. wniosków przez internet.

Czytaj więcej

Rynek magazynowy przeżywa rozkwit

15.06.2018

Rynek magazynowo-logistyczny w Polsce przeżywa prawdziwy rozkwit. Tylko w ubiegłym roku, całkowita ilość nowoczesnej powierzchni magazynowej powiększyła się o 21%. Dane z pierwszych trzech miesięcy 2018 roku pokazują, że rynek nie zwalnia – wynika z raportu BNP Paribas Real Estate Poland.

Czytaj więcej

Czy powtórzy się koszmar ubiegłorocznych żniw? Jak uchronić się przed utratą plonu podczas nadchodzącego lata?

14.06.2018

Czas żniw to kulminacyjny moment wielomiesięcznej pracy rolnika. Dlatego też tak ważne jest, by wykorzystany sprzęt cechował się jak najwyższą wydajnością i niezawodnością. Obecna aura zapowiada kumulację prac żniwnych w bardzo krótkim okresie czasu. Wymusza to na rolnikach pośpiech i prace kombajnami z maksymalną wydajnością. Dlatego warto wiedzieć co wpływa na ich efektywność w trakcie żniw.

Czytaj więcej

RODO weszło w życie. Na co będą teraz zwracać uwagę regulatorzy?

14.06.2018

Ostatnie tygodnie to początek nowej rzeczywistości zgodnej z RODO. O rozporządzeniu będzie jeszcze głośniej, kiedy pojawią się pierwsze doniesienia medialne o orzeczonych grzywnach, a to nastąpi zapewne w ciągu kilku następnych miesięcy. Mówi się zresztą o nich już dzisiaj – informuje Andrzej Niziołek, starszy menedżer regionalny Veeam Software w północnej i południowej części Europy Wschodniej.

Czytaj więcej

Obecność konsumentów w internecie zmusza firmy do zaistnienia online

13.06.2018

Polski rynek e-commerce, który jest już wart 40 mld złotych, wchodzi obecnie w fazę dojrzałości. Równolegle ze zmianą zachowań konsumentów zmienia się filozofia prowadzenia biznesu. Organizacje coraz intensywniej prowadzą działalność w sieci, co wymaga od nich uwzględnienia w swoich strategiach działań zarówno elementów e– commerce’owych oraz digitalowych. Ekspertki z firmy rekrutacyjnej Michael Page – Anna Iwanicz oraz Elżbieta Sobiech – komentują zmiany w tych obszarach oraz ich wpływ na rynek pracy.

Czytaj więcej

Polacy wciąż przywiązani do gotówki. Plastikowy pieniądz wolno zdobywa handel

13.06.2018

50% ankietowanych najczęściej płaci gotówką w placówkach handlowych. Tego rodzaju transakcje odbywają się przede wszystkim na wsiach oraz w małych miastach. Zwykle uczestniczą w nich konsumenci przed 18 rokiem życia, a także osoby w wieku od 45 do 54 lat. Ponadto tę formę preferuje więcej kobiet niż mężczyzn. Eksperci przewidują, że udział tradycyjnych pieniędzy w sprzedaży stacjonarnej zmniejszy się o połowę w ciągu następnych 10 lat, a w kolejnej dekadzie spadnie do 10% – informuje MondayNews.pl.

Czytaj więcej

Wpływ zmian klimatycznych na pracę logistyków żywności

13.06.2018

W ciągu ostatnich kilku lat coraz silniej rysują się zmiany klimatyczne, które obejmują także rejon Polski. W bieżącym roku obserwujemy jedynie dwie dominujące pory: zimę oraz lato, a także brak tzw. „okresów przejściowych”, czyli jesieni oraz wiosny. Zmiany te wymuszają również konieczność reorganizacji pracy operatora logistycznego.

Czytaj więcej