Osoby dbające o zdrowie wybierają żywność bez GMO

Wśród Polaków coraz bardziej widoczne są tendencje prozdrowotne – takie wnioski wynikają z analiz różnych badań ankietowych przeprowadzonych w ostatnich latach. Ludzie chcą prowadzić zdrowy tryb życia, zdrowo się odżywiać, unikać produktów nienaturalnych – na przykład zawierających genetycznie zmodyfikowane organizmy, których wpływ na zdrowie człowieka nie został jeszcze dokładnie zbadany.

Czytaj więcej

MLEKOVITA zamknęła rok 2020 z kolejnym rekordem

W 2020 roku przychód GRUPY MLEKOVITA wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Czytaj więcej

Zadzwoń do seniora. Actimel przypomina, że razem mamy moc

Samotność jest istotnym problemem społecznym osób starszych. Osamotnienie i odizolowanie mogą prowadzić do ich złego stanu zdrowia psychicznego i fizycznego, przyczyniając się tym samym do obniżenia odporności. Lekarstwem na samotność może być telefon od najbliższych. Z okazji Dnia Babci i Dziadka, marka Actimel rusza z akcją „Zadzwoń do seniora”. Danone zachęca do aktywniejszego kontaktu z seniorami czekającymi na telefon najbliższych, wykorzystując m.in. nagranie na czekanie na własnej infolinii.

Czytaj więcej

Konsument 50+ a technologie w branży kurierskiej

Pokolenie 50+ staje się coraz bardziej aktywne w sieci. Jak wynika z badania CBOS, w 2020 roku użytkownicy internetu stanowili ponad połowę wśród respondentów w wieku 55-64 lat. Z kolei offline pozostaje dwie trzecie ankietowanych mających od 65 do 74 lat i dziewięciu na dziesięciu najstarszych badanych (75+). Szczególnie teraz, gdy różne instytucje, placówki, biura obsługi czy sklepy przenoszą swoją działalność do sieci, seniorzy muszą sprostać wyzwaniom postępującej cyfryzacji i zmianom technologicznym. Jednym ze stosunkowo nowych trendów jest wysyłka paczek i ich odbiór w punktach lub automatach paczkowych. Jak odnaleźć się w gąszczu nowoczesnych technologii i aplikacji wspomagających proces zamawiania i odbioru przesyłek oraz jak ustrzec się przed nadużyciami wyjaśniają eksperci Sendit Sp. z o.o. – brokera usług kurierskich.

Czytaj więcej

84 zespoły w wyścigu o milion złotych w „Wielkim Wyzwaniu: Energia”

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło pierwsze rozstrzygnięcia w „Wielkim Wyzwaniu: Energia”, z ponad 180 zgłoszonych drużyn projektowych do ćwierćfinału zakwalifikowały się 84 zespoły. Teraz uczestnicy pracują nad rozwojem swoich prototypowych urządzeń do przekształcania energii wiatru w energię elektryczną w możliwie najefektywniejszy sposób. Dla najlepszego projektu czeka nagroda w wysokości miliona złotych! Jest to pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce. Jest realizowana ze środków z Funduszy Europejskich.

Czytaj więcej

Zamów obiad Babci i Dziadkowi z Delivery Week!

W Dzień Babci i Dziadka podarować można też wyjątkowy obiad z restauracji do dostawą! 21 i 22 stycznia to najlepsze powody do wyjątkowego prezentu i pysznego obiadu lub kolacji dla dziadków lub z dziadkami. Całe życie jesteśmy przez nich rozpieszczani, dlatego w tym roku zróbmy wyjątek, i dla odmiany zamówmy im w prezencie pyszny posiłek w ramach Delivery Week. Festiwalowe, 2-daniowe menu, skomponowane specjalnie na to wydarzenie to tylko 39 zł za osobę! Wejdź na https://DeliveryWeek.pl i sprezentuj ukochanym dziadkom pyszny obiad lub kolację z dostawą do domu!

Czytaj więcej

Chiny kupują więcej mleka z Polski, ale stawiają wymagania

20.01.2021

– W poprzednim roku nastąpił ogromny wzrost eksportu na rynek Chiński, dlatego z niepokojem przyjęliśmy sygnały, które strona chińska przesłała do Polski już we wrześniu. Chińczycy obawiają się, że wirus COVID-19 może być do nich przenoszony na opakowaniach żywności chłodzonej i mrożonej – mówi prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich – Waldemar Broś

Czytaj więcej

Prezes Mlekpolu komentuje wprowadzenie podatku cukrowego

19.01.2021

Z dniem 1.01.2021 r. weszła w życie ustawa wprowadzająca tzw. podatek cukrowy od napojów słodzonych, jak i tych zawierających kofeinę lub taurynę. Wprowadzone przepisy, przewidują również odstępstwa, a mianowicie produkty, w których na pierwszym miejscu, w wykazie składników znajduje się mleko albo jego przetwory, niezależnie od ich sklasyfikowania w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, nie podlegają tej opłacie - powiedział serwisowi portalspożywcy.pl Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.

Czytaj więcej

Danone: Rynek nabiału na przełomie 2020 i 2021

19.01.2021

Znaczące zmiany w zachowaniu konsumentów oraz bieżące ich obserwowanie i dostosowywanie się do nowych przyzwyczajeń zakupowych – tak zapamiętamy w Danone 2020 rok. Wzrost wartościowy sprzedaży o prawie 4 proc., w porównaniu z zeszłym rokiem, dowodzi, że był to jednocześnie dobry rok dla kategorii produktów mlecznych - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Brzozowska, kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Danone.

Czytaj więcej

Pomoc rolnikom - COVID-19

19.01.2021

– W związku z sytuacją spowodowaną epidemią COVID-19, w 2020 r. do Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) wprowadziliśmy nowe działanie: „Wyjątkowe, tymczasowe wsparcie dla rolników, mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw szczególnie dotkniętych kryzysem związanym z COVID 19” – poinformował sekretarz stanu Ryszard Bartosik, podczas dzisiejszego posiedzenia Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Czytaj więcej

Ceny zbytu artykułów mleczarskich

18.01.2021

Zakłady mleczarskie monitorowane w ramach Zintegrowanego Systemu Rolniczej Informacji Rynkowej MRiRW w dniach 21.12.2020 – 03.01.2021 masło w blokach zbywały przeciętnie po 14,71 zł/kg, o 2,0% taniej niż dwa tygodnie wcześniej i o 5,4% taniej niż przed miesiącem. Masło konfekcjonowane sprzedawano po 16,49 zł/kg (3,30 zł za 200 gramową kostkę), o 0,2% taniej niż w poprzednim tygodniu i o 2,9% taniej niż miesiąc wcześniej. W odniesieniu do notowań sprzed roku masło w blokach było o 8,2% tańsze, a masło konfekcjonowane – o 11,1% tańsze.

Czytaj więcej

Laktopol na inwestycje wydal 16 mln i planuje kolejne

18.01.2021

W 2020 roku Laktopol przeznaczył na inwestycje ponad 6 mln PLN, a cała Grupa Przedsiębiorstw Polindus-Laktopol – ponad 16 mln PLN. Nie są to małe kwoty, niemniej jednak przewidujemy, że nie spowodują one wyhamowania działań w najbliższych miesiącach – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Lech Antonowicz, Dyrektor Zakładu produkcyjnego Laktopol w Suwałkach.

Czytaj więcej

Natura 2000 w roku 2020 pierwsze analizy

18.01.2021

W dniu 30 grudnia 2020 r. zakończył się nabór wniosków o przyznanie pomocy na „Inwestycje w gospodarstwach położonych na obszarach Natura 2000”. O wsparcie wystąpiło 196 rolników, a łączna wartość wnioskowanej pomocy wyniosła prawie 32,4 mln złotych. Ostateczna liczba wniosków oraz wynikająca z nich kwota może być wyższa, gdyż rolnicy mogli również wysyłać dokumenty pocztą i nie wszystkie zdążyły dotrzeć do ARiMR.

Czytaj więcej

Lista grup zawodowych uprawnionych do korzystania z hoteli rozszerzona

W dniu 14.01.2020 późnym wieczorem opublikowane zostało Rozporządzenie Rady Ministrów przedłużające aktualne obostrzenia epidemiczne do 31 stycznia. Po licznych interwencjach Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Agnieszki Maliszewskiej osoby świadczące usługi przeglądu, konserwacji lub naprawy maszyn i urządzeń wykorzystywanych w zakładach przetwórstwa artykułów rolno-spożywczych, w związku z wykonywaniem, poza miejscem stałego zamieszkania, zadań zawodowych lub działalności gospodarczej związanej z tymi usługami mogą korzystać z hoteli.

Czytaj więcej

Cheddary od Hochland Professional dla prawdziwych profesjonalistów

Hochland Cheddar to nowa linia produktów w ofercie Hochland Professional dla gastronomii oraz klientów B2B. Hochland Cheddar w plastrach dostępny jest w dwóch wariantach: klasycznym oraz białym. Są to sery topione o szerokim zastosowaniu w gastronomii – doskonałe do burgerów, tostów, kanapek oraz przekąsek. Idealnie się topią po podgrzaniu, pozostają ciągnące i apetyczne.

Czytaj więcej

Niemarnowanie żywności jednym z wiodących trendów 2021 roku

Jak wynika z przeprowadzonych badań w ramach projektu PROM przez Instytut Ochrony Środowiska-Państwowy Instytut Badawczy oraz Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego, jako konsumenci kupujemy i gromadzimy za dużo oraz nie planujemy posiłków i zakupów. To też sprawia, że często granica między zachcianką, a potrzebą jest wyraźnie zatarta. Teraz w czasie pandemii gdy więcej gotujemy w domu, być może będziemy bardziej wyczuleni na moralne, finansowe i środowiskowe konsekwencje marnowania żywności. Jak podkreślają eksperci w najnowszych raportach żywnościowych na rok 2021: czas na zmiany, na trend „mniej”, na konsekwentne planowanie i bardziej świadome wybory.

Czytaj więcej

Mleko w proszku OSM Koło uznawane za najlepsze od Japonii po Afrykę

15.01.2021

– Naszą siłą na pewno jest olbrzymi eksport. Rocznie eksportujemy ponad 30 tys. ton mleka w proszku na około 150 tys. ton produkcji w całym kraju. Pomimo wielkiej konkurencji, mleko w proszku z Koła uznawane jest za najlepsze od Japonii po Afrykę. Dlatego też osiągamy znacznie wyższe spieniężenie niż inni – przyznaje Czesław Cieślak - prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Kole.

Czytaj więcej

Serwisanci przemysłu spożywczego mogą nocować w hotelach

15.01.2021

14 stycznia późnym wieczorem opublikowane zostało Rozporządzenie Rady Ministrów przedłużające aktualne obostrzenia epidemiczne do 31 stycznia. Po licznych interwencjach Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Agnieszki Maliszewskiej osoby świadczące usługi przeglądu, konserwacji lub naprawy maszyn i urządzeń wykorzystywanych w zakładach przetwórstwa artykułów rolno-spożywczych, w związku z wykonywaniem, poza miejscem stałego zamieszkania, zadań zawodowych lub działalności gospodarczej związanej z tymi usługami mogą korzystać z hoteli.

Czytaj więcej

Jak otrzymać dotacje na fotowoltaikę w rolnictwie?

15.01.2021

Jesteś rolnikiem i rozważasz instalację fotowoltaiczną w swoim gospodarstwie? Rok 2021 to dobry czas na taki wybór. Możesz liczyć na dotację w tej usłudze i opłacalną inwestycję. Dowiedz się więcej na temat korzyści takiego rozwiązania i dlaczego warto uzyskać na to ulgę.

Czytaj więcej

Mlekpol odczuł zamknięcie rynku HoReCa

14.01.2021

Rynek HoReCa najbardziej poczuł konsekwencje ograniczeń, które były wprowadzane. Zakupy tej grupy odbiorców są zdecydowanie mniejsze - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl, Małgorzata Cebelińska, dyrektor handlowy SM Mlekpol.

Czytaj więcej

Nagrody w konkursie ogłoszonym przez firmę ZENTIS Polska pt. „Produkt mleczarski do zadań specjalnych” rozdane

11 grudnia, w warunkach reżimu sanitarnego odbyło się uroczyste wręczenie nagrody w konkursie firmy Zentis Polska Sp. z o.o. W uroczystości uczestniczył przedstawiciel Donatora, Pan Adam Głowacki, Dyrektor ds. Rozwoju Technicznego firmy oraz Dziekan Wydziału Nauki o Żywności, prof. Małgorzata Darewicz oraz przedstawiciel Komisji Konkursowej dr inż. Maria Baranowska.

Czytaj więcej

Nagrody firmy ECOLAB dla najlepszych Absolwentów Wydziału Nauki o Żywności członka Studenckich Kół Naukowych, edycja 2019/2020 przyznane

4 grudnia, w warunkach reżimu sanitarnego odbyło się uroczyste rozdanie nagród firmy ECOLAB, nagród od szeregu lat przyznawanych najlepszym Absolwentom Wydziału Nauki o Żywności – członków Studenckich Kół Naukowych. W rozdaniu nagród uczestniczył przedstawiciel Donatora nagrody, Pan Marek Karwacki – Dyrektor regionalny firmy Ecolab oraz Dziekan Wydziału Nauki o Żywności, prof. Małgorzata Darewicz.

Czytaj więcej

Konsumenci ciągle nieufni wobec GMO

Choć z GMO mamy styczność od wielu lat – rośliny modyfikowane genetycznie i produkty je zawierające oferowane są na świecie już od ponad dwóch dekad polscy konsumenci nie są przekonani do transgenicznej żywności. Przeciwnie, wraz z upływem czasu coraz więcej osób poszukuje produktów wolnych od GMO. Brakuje bowiem rzetelnych i prowadzonych przez długi okres czasu badań pokazujących jak genetycznie modyfikowane organizmy oddziałują na zdrowie człowieka.

Czytaj więcej

Sertop Czy moda na mleko przemija?

Mleko było, jest i będzie na śniadaniowym stole. Podobnie jest z przetworami mleczarskimi choćby z takimi jak sery topione. Czy jest to trend, który nie przemija? – Jak najbardziej – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop sp. z o.o. –

Czytaj więcej

MLEKOVITA zamknęła rok 2020 z kolejnym rekordem

W 2020 roku przychód GRUPY MLEKOVITA wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Czytaj więcej

Zapraszamy do grona Laureatów Konkursu „Teraz Polska”!

Chcemy wszyscy, żeby ten rok był inny, lepszy. Ale takiej zmianie trzeba dopomóc, a nie czekać na nią z założonymi rękami. Do końca stycznia można zgłaszać produkty i usługi do 31. edycji Konkursu „Teraz Polska”. Żeby dołączyć do grona wyróżnionych rozpoznawalnym i cenionym przez Polaków znakiem, trzeba spełnić jeden warunek: wysoka jakość. Grono profesjonalnych ekspertów i Kapituła wyłoni te produkty i usługi, które poddając się procedurom, kryterium jakości spełniają najlepiej i przyzna im prawo do oznakowania biało-czerwonym logo „Teraz Polska”. Naprawdę warto spróbować swoich sił!

Czytaj więcej

Racjonalny konsument, nieoczywisty patriota. Wyniki badań Fundacji „Teraz Polska”

Według najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” konsumenci podczas codziennych zakupów kierują się jakością, ceną i miejscem pochodzenia produktów. Za pomocą internetowej ankiety CAWI sprawdzono, co determinuje decyzje zakupowe Polaków i czy chętnie sięgają oni po polskie produkty, oraz zapytano o skojarzenia z Godłem „Teraz Polska”. Badanie zostało przeprowadzone przez Centrum Badań i Analiz Rynku (ASM) w październiku br. na próbie 1006 dorosłych Polaków.

Czytaj więcej

Rok 2020 rokiem nadań do punktów odbioru

Miniony rok przyniósł niespotykany dotąd boom w e-handlu i wynikający z tego dynamiczny rozwój punktów nadawczo-odbiorczych. Rosną operatorzy automatów paczkowych, polscy konsumenci zmieniają swoje zwyczaje zakupowe i po raz pierwszy w historii częściej wybierają dostawę do punktu niż do drzwi. Czym jeszcze zaskoczył nas 2020 rok, jakie ważne wydarzenia miały miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy i jak wygląda perspektywa rynku w najbliższym czasie?

Czytaj więcej

Dieta dla Planety nowe wyzwanie na 2021 rok

Nowy Rok to czas postanowień i nieodparta potrzeba zmian. Warto pomyśleć o nich w szerszej perspektywie i poza obietnicą pracy nad sobą dodać do listy codzienną troskę o dobro środowiska. To nie tylko możliwe, ale i bardzo łatwe do wdrożenia! Taka „Dieta dla Planety”, w odróżnieniu od pozostałych, nie wiąże się z licznymi wyrzeczeniami, a stosowanie jest nie tylko przyjemne, ale i daje poczucie robienia czegoś dobrego. Stosując kilka prostych zasad możesz „schudnąć” 2,5 kg CO₂e dla Planety. Zobacz, jak odchudzać się na zdrowie – nas wszystkich!

Czytaj więcej

Podatek cukrowy w małych sklepach. Ceny rosną wolniej niż w sieciówkach. Badanie Comp Platformy Usług S.A. w segmencie handlu tradycyjnego

Po wejściu podatku cukrowego, ceny w handlu tradycyjnym rosną, ale stopniowo i z mniejszą siłą niż w dużych sieciach. Najwyższe wzrosty odnotowały segmenty napojów gazowanych smakowych oraz napojów typu cola (średnie wzrosty cen o około 5-7%). Produkty, będące liderami w swoich segmentach, odnotowały wzrosty na poziomie 10-15%. W przypadku pozostałych grup, średnie ceny wzrosły maksymalnie o 3% – wynika z danych M/platform zrzeszającej 12 tysięcy małych sklepów detalicznych.

Czytaj więcej