Mody i trendy nie do końca racjonalne

07.11.2017

– Z jednej strony mody i trendy pojawią się i nie do końca są racjonalne. Z drugiej strony rynek jest rynkiem, konsumenci tego oczekują, a my nie możemy się ograniczać – powiedział Tomasz Głasek, dyrektor handlowy Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy w trakcie debaty „Innowacje w branży mleczarskiej pod dyktando trendów rynkowych” podczas X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

W trakcie debaty Tomasz Glasek odniósł się m.in. do trendów w branży mleczarskiej, ich wpływu na postawę konsumentów oraz dopasowanie oferty ze strony producentów.

– Nie możemy czuć się zaściankiem Europy, miejscem, w którym zbiera się trendy i na tym się kończy. Patrząc na innowacje, chętnie sięgamy po nowinki, a z drugiej strony tradycyjne produkty są nadal popularne – tłumaczył Tomasz Głasek.

– Szum informacyjny, którym jesteśmy zalewani jako konsumenci, i przefiltrowanie tych treści jest szalenie trudne. Mody w mleczarstwie w ciągu ostatnich kilku lat to moda m.in. na produkty wysokobiałkowe. Była dieta Dukana. Teraz mamy produkty bez laktozy. My jako producenci musimy wpisywać się w te mody i trendy. Patrząc na nasze produkty jak mleko bez laktozy, to mogę powiedzieć, że cieszy się ono ogromną popularnością. Klient tego oczekuje i dlatego mamy je w swojej ofercie. Z jednej strony mody i trendy pojawią się i nie do końca są racjonalne. Z drugiej strony rynek jest rynkiem, konsumenci tego oczekują, a my nie możemy się ograniczać. Monitorujemy, co się dzieje na całym świecie, ale mamy też swoje pomysły. Zobaczymy, co będzie dalej – dodał dyrektor handlowy Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Piątnicy.

(07.11.2017 za Jakub Szymanek, portalspozywczy.pl)