Statystyczny Polak odwiedza dyskont 13 razy w ciągu miesiąca

08.01.2018

Statystyczny Kowalski odwiedza dyskont 13 razy w ciągu miesiąca. Podobnie jak małe sklepy spożywcze, w których miesięcznie bywa 12 razy – wynika z badań Nielsena. Plasuje nas to na pierwszym miejscu w Europie. Jak podkreślają eksperci, nie przyjął się u nas amerykański styl robienia zakupów, który polega na robieniu wielkich zakupów, ale rzadziej, na przykład raz na tydzień lub dwa – czytamy na portalu Wirtualna Polska.

– Jesteśmy w tej konkurencji liderem. Polacy uwielbiają robić zakupy, a jak pokazują nasze dane – ostatnio coraz bardziej lubimy to robić – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce, cytowany przez Rzeczpospolitą.

Jak podkreśla ekspert, na tle innych Europejczyków wyróżniamy się częstotliwością robienia zakupów oraz dużym przywiązaniem do małych sklepów niedaleko domu. Statystycznie odwiedzamy sklepy małoformatowe 12 razy w miesiącu.

Według danych firmy Nielsen jeszcze częściej odwiedzamy piekarnię – 14 wizyt w miesiącu oraz dyskonty – 13 razy. Do tego po kilka razy na miesiąc statystyczny Kowalski jest w supermarkecie czy drogerii – podaje wp.pl.

To tylko średnia. W dużych miastach częstotliwość wizyt jest jeszcze większa.

(08.01.2018 za wp.pl)