Social media w sieciach handlowych: Jak odnieść sukces?

08.02.2018

Aby sieci handlowe odniosły sukces w komunikacji poprzez media społecznościowe i angażowały klientów w działania marki na FB, powinny pamiętać, aby za każdą komunikacją stała opracowana wcześniej strategia – mówi Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

O czym muszą pamiętać sieci handlowe korzystając z narzędzi social media? – Współcześni klienci są z roku na rok coraz bardziej wymagający. Dlaczego? Ponieważ z każdej strony są zalewani komunikatami od wielu marek, zwłaszcza w social mediach. Zmiana algorytmu Facebooka (a ostatnio również Instagrama), zmusiła marki do licznych działań sponsorowanych. Komunikacja za pomocą postów promocyjnych stopniowo staje się dla użytkowników tych kanałów zbyt intruzywna – mówi Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

– Aby odnieść sukces i angażować klientów w działania marki na FB, należy pamiętać, aby za każdą komunikacją stała opracowana wcześniej strategia. Kluczowe jest jednak, by nie była ona zbyt długofalowa, ponieważ tak jak szybko zmieniają się funkcje poszczególnych social mediów, tak szybko zmieniają się upodobania ich użytkowników – tłumaczy ekspertka.

Dodaje, że planowanie komunikacji w social mediach na 2-3 lata nie ma sensu. – Ważne więc jest określenie USP komunikacji i zachowanie dużej elastyczności działań, tak by dostosować się do zmiennych trendów oraz reagować na działania konkurencji – wyjaśnia.

– Obserwując działania Biedronki i Lidla czy Żabki i Stokrotki, widać, że marki wzajemnie się inspirują i prześcigają w pomysłach – mówi.

Patrycja Ogrodnik podkreśla jednocześnie, że tylko unikalność i oryginalność kontentu oraz nieszablonowe działania mają szansę wyróżnić sieci handlowe w komunikacji w social mediach.

(08.02.2018 za portalspozywczy.pl, fot. materiały prasowe)