Produkty marki własnej liderami sprzedaży w swoich kategoriach

15..05.2018

Polska Sieć Handlowa Lewiatan przygotowała kolejną edycję akcji „Polecamy produkty marki Lewiatan”, której celem jest promocja oferty asortymentowej marki własnej. W bezpłatnym magazynie „Polecamy…” klienci znajdą informacje o produktach z logo Lewiatana oraz ciekawe przepisy i inspiracje kulinarne.

Pierwsze produkty marki własnej zostały wprowadzone do sklepów sieci Lewiatan w 2001 roku. Obecnie ich oferta liczy już ponad 370 pozycji asortymentowych, cechujących się połączeniem dobrej jakości i atrakcyjnej ceny. O sukcesie tych artykułów świadczy fakt, że zdecydowana większość z nich zajmuje pozycję lidera sprzedaży w swojej kategorii – podała sieć.

Magazyn „Polecamy produkty marki Lewiatan” to rodzaj poradnika kulinarnego, w którym czytelnicy znajdą wskazówki, jak z produktów marki Lewiatan przygotować smaczne i tanie posiłki. Klienci, którzy preferują gotowanie na ekranie, wybrane przepisy mogą zobaczyć w formie wideo na kanale kulinarnym „Gotuję z Lewiatanem” w serwisie YouTube, który Lewiatan z sukcesem rozwija od ponad dwóch lat, promując także w takim modelu produkty marki własnej.

Marka własna Lewiatan to bardzo ważny element strategii sieci. Produkty te bowiem, z racji dobrej jakości i cen porównywalnych z dyskontami, są istotnym czynnikiem wpływającym na konkurencyjność sklepów przynależących do Lewiatana – jak podkreśla Andrzej Izraelski, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.

– Wartość sprzedaży produktów marki Lewiatan rokrocznie rośnie w dwucyfrowym tempie. Obecnie większość z tych towarów to zdecydowani liderzy sprzedaży ilościowej, a często także wartościowej w swoich kategoriach. W pierwszym etapie prac nad marką własną zakładaliśmy 150 pozycji produktowych. Dziś posiadamy ich już ponad 370 – wyjaśnia. Dodaje, że rozwój portfolio marki własnej wynika z wymagań rynku. – Chcemy bowiem budować ofertę dostosowaną do oczekiwań naszych klientów, by w Lewiatanie mogli kupić produkty sprawdzonej jakości w atrakcyjnych cenach – tłumaczy Andrzej Izraelski.

Lewiatan dużą wagę przywiązuje do zapewnienia nie tylko atrakcyjnych cen, ale także odpowiedniej, stałej jakości produktów pod własnym logo. Zanim nowy produkt marki własnej znajdzie się na półce sklepowej musi pozytywnie przejść kilkufazowy proces weryfikacyjny. Co ważne, cyklicznym badaniom i testom poddawane są również wszystkie produkty znajdujące się w stałej ofercie asortymentowej. Proces kontroli jakości jest wieloetapowy i składa się między innymi z badania jakości próbek produktów w warunkach laboratoryjnych, testów sensorycznych oraz audytu procesów produkcyjnych w zakładach wytwarzających produkty marki Lewiatan.

– Marka Lewiatan to dla nas bardzo ważny segment produktów, dlatego też olbrzymią wagę przykładamy do jego rozwoju, zwłaszcza w takich obszarach, jak poszerzanie portfolio produktowego, stałego i systemowego monitoringu jakości czy atrakcyjności opakowań – podsumowuje Andrzej Izraelski.

(15.05.2018 za pportalspozywczy.pl)